Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

WebwinkelKeur Javascript integratie installeren middels Google Tag Manager

Installatie van onze sidebar middels Google Tag Manager kan handig zijn wanneer je het laden van externe scripts overzichtelijk binnen Google Tag Manager wilt regelen. Tevens is het een oplossing voor webwinkel software welke wel Google Tag Manager ondersteuning biedt, maar geen andere mogelijkheden tot het plaatsen van Javascript code.  Maak je gebruik van deze optie, zorg er dan voor dat onze javascript code niet nogmaals geladen wordt door een eventuele module.

We gaan er in deze uitleg vanuit dat je al gebruik maakt van Google Tag manager en deze al juist binnen jouw webwinkel hebt geïnstalleerd.  In deze uitleg maken we gebruik van de Engelstalige interface, de exacte opties kunnen iets anders heten afhankelijk van de taal van je GTM account.

Allereerst log je in op je Google Tag manager account en klik je op de container welke gebruikt wordt binnen jouw webwinkel.

Kies de juist container

Kies de juist container

We gaan nu de code voor WebwinkelKeur toevoegen aan de container. Klik hiervoor in het menu links op Tags en klik vervolgens op de knop New om een nieuwe tag aan te maken.

Bovenaan staat nu de tekst “Untitled Tag” klik hier op om deze te bewerken en verander de naam naar “WebwinkelKeur javascript“.

Klik vervolgens op Tag Configuration, er opent zich nu een scherm, scroll naar onderen en onder het kopje Custom voor ‘aangepaste HTML‘ om je eigen code in te voeren.

Er verschijnt nu een venster om je HTML code in te voeren. Kopieer hierin de javascript code welke je vind in jouw dashboard onder Promotie -> Sidebar.

De Javascript code ingesteld via GTM

De Javascript code ingesteld via GTM

Klik vervolgens onderaan op Triggering. Kies daarna in het venster wat verschijnt voor All Pages.

Stel Triggering in op "All pages" zodat de sidebar op alle pagina's van je webwinkel verschijnt

Stel Triggering in op “All pages” zodat de sidebar op alle pagina’s van je webwinkel verschijnt

Kies nu bovenaan voor Save om de code op te slaan. Klik vervolgens bovenaan je scherm op Publish om je wijzigingen naar je webwinkel te publiceren. Er verschijnt dan een scherm waar je een naam voor de wijziging kunt opgeven, dit kun je leeg laten door nogmaals op Publish te klikken en vervolgens voor Continue te kiezen. Hierna kun je verder met de volgende stap (Google tag manager koppelen aan Mijnwebwinkel).

Deze gehele uitleg nakijken? Bekijk dan onze video op Youtube.

Tags
Over de auteur
Marcel Landeweerd (Website)

Marcel heeft meer dan 10 jaar ervaring op webwinkel gebied. In 2010 startte hij met Stichting WebwinkelKeur. Doelstelling was op een betaalbare en moderne manier een kwalitatief keurmerk op te zetten. Inmiddels is Stichting WebwinkelKeur hiermee uitgegroeid tot één van de grootste keurmerken van Nederland.

Over Stichting WebwinkelKeur

Stichting WebwinkelKeur is een onafhankelijke organisatie met een transparant webwinkel keurmerk in combinatie met klantbeoordelingen.

Ook lid worden voor slechts € 8,95 per maand?

Lid worden

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *