Skip to content

Blog

Kerst uitstraling van jouw webwinkel?

10336
0
0

De decembermaand is weer begonnen. Voor veel traditionele winkels een periode met een hoge omzet. De winkel wordt dat ook vaak versierd en de sinterklaas en kerst decoratie wordt weer te voorschijn gehaald. Dat veel webwinkels hier niet hun voordeel mee doen is jammer. Ook jouw webwinkel kun je aanpassen aan het seizoen en daarmee de omzet verhogen. Een leuke header of aangepast logo in combinatie met een kerstaanbieding is daarbij vaak al voldoende.

Of het echt conversie verhogend werkt ligt helemaal aan de manier waarop je de aanpassingen toepast. Zo zijn sommige websites geheel voorzien van bewegende kerstmannen en sneeuw dat over het hele beeldscherm dwarreld. Naar ons idee niet de beste invulling, de beweging zorgt alleen maar voor afleiding en menig gebruiker zit niet te wachten op een kerstmannen parade.

Hoe het dan wel moet? Een voorbeeld van een wat subtielere aanpak vind je op Bol.com, middels een kleine mijter en speciale sinterklaas aanbiedingen wordt de feestdagensfeer meegenomen zonder teveel te overheersen. Zeker voor categorieën waarin veel cadeaus gekocht worden zoals games en speelgoed zijn er speciale kortingsacties opgetuigd. Dit komt de conversie zeker ten goede.

Bol.com speelt op een goede manier in op de feestdagen

Om het opleuken van de webwinkels met de feestdagen te stimuleren heeft Byte de verkiezing tot beste kerstshop. Een leuke wedstrijd waarbij je jouw webwinkel met kerstacties en/of versiering kunt aanmelden. Er is een publieksprijs en een juriprijs. Dus zeker een aanrader om aan mee te doen.

Doe jij ook wat bijzonders met jouw webwinkel met de feestdagen? Laat het ons weten door hieronder een reactie achter te laten.

 
 
Bericht delen:
LinkedIn
 

Reacties

Geen reacties gevonden.
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *