Prijswijziging bij WebwinkelKeur vanaf 1 oktober 2022

Prijswijziging bij WebwinkelKeur vanaf 1 oktober 2022

Bij WebwinkelKeur werken we sinds 2010 met volle passie aan het veiliger maken van het online winkelen. We voelen ons vereerd dat meer dan 9.000 webshops kiezen voor ons keurmerk en reviewsysteem. Spijtig genoeg stijgen de kosten ieder jaar, waardoor wij nu op een punt zijn beland waarop we genoodzaakt te zijn om onze prijzen aan te passen. Wij leggen je graag uit waarom wij dit doen, hoe de prijzen eruit gaan zien én hoe je nog kunt profiteren van de oude prijzen.

Waarom past WebwinkelKeur de prijzen aan?

Bij WebwinkelKeur vinden wij het belangrijk – naast dat het online winkelen steeds veiliger wordt – dat élke eerlijke ondernemer zich kan onderscheiden met een keurmerk en reviewsysteem. Grote, maar ook vooral middelgrote tot kleine ondernemingen. Daardoor hebben wij sinds 2010 de kosten voor onze leden zo laag mogelijk proberen te houden.

In 2018 waren wij genoodzaakt de allereerste prijswijziging door te voeren. De kosten stijgen immers ook al sinds 2010. Nu ruim vier jaar verder zijn de kosten jammer genoeg nog verder gestegen. De inflatie is bijvoorbeeld sinds 2018 gestegen met 22%!

Bij WebwinkelKeur zijn we helaas nu op een punt gekomen dat we hierin mee moeten gaan. Al sinds 2010 werken wij hard aan een verbeterde toekomst en sinds 2018 hebben we héél wat gave features mogen publiceren voor onze leden. Denk bijvoorbeeld aan het nieuwe ledenprofiel, de Veilig Browsen Badge, de Privacy Policy Generator, productreviews, de vernieuwde reviewmail, Multi Platform Uitnodigingen en nu zijn we alweer bezig met het re-design van ons dashboard.

Prijsverhogingen zijn nooit leuk. Aanpassingen brengen echter ook kansen met zich mee. Met de onderstaande prijswijzigingen kunnen wij onze kwaliteit waarborgen en ons product blijven ontwikkelen en optimaliseren. Zodat de eindgebruiker, onze leden, nog steeds kunnen profiteren van een kwalitatief én innovatief keurmerk met reviewsysteem. Wij hopen op jullie begrip!

Aanpassingen brengen echter ook kansen met zich mee!

Wat zijn de nieuwe prijzen van WebwinkelKeur?

Met meer dan 9.000 aangesloten webshops en een starttarief van 8,95 per maand is WebwinkelKeur niet alleen het grootste keurmerk van Nederland, maar ook het meest voordelige. Naast dat we voordelig willen blijven, vinden we het vooral belangrijk om toegankelijk te blijven voor elke eerlijke ondernemer. Zodat hij of zij gebruik kan blijven maken van ons keurmerk en reviewsysteem.

Hieronder vind je zowel de nieuwe prijzen van onze pakketten als de nieuwe prijzen van de extra’s. De getoonde prijzen betreffen maandelijkse prijzen en bedragen exclusief btw.

Soort Oude prijs Nieuwe prijs
START-pakket € 8,95 € 10
PLUS-pakket € 12,95 € 15
PRO-pakket € 19,95 € 23
Product reviews € 9,95 € 10
Google Seller Rating € 19,95 € 20

Ook gaan onze administratiekosten voor de kwartaalbetalingen omhoog. Bij een kwartaalbetaling betaal je € 3,- extra per maand. Bij een jaarfactuur betaal je geen extra kosten. En ten slotte worden de annuleringskosten € 1 hoger. Je betaalde € 29, en dit wordt € 30.

Zoals je kan zien hebben wij gebruik gemaakt van eenvoudige ronde prijzen. Wij hebben hiervoor gekozen omdat het goed past bij onze doelstelling: simpel, goed en betaalbaar!

Kan ik nog profiteren van de oude prijzen?

Ja, dat kan! Doorloop je momenteel de keuring? Of wil je je nog aanmelden bij WebwinkelKeur? Dan kun je nog profiteren van de oude prijzen! Zorg ervoor dat je op tijd je webwinkel aanmeldt en vóór 1 oktober 2022 onze keuring bent doorgekomen. Alle webwinkels die vóór 1 oktober 2022 zijn goedgekeurd, profiteren namelijk op hun eerste factuur (jaar of kwartaal) van de oude prijzen. De nieuwe prijzen gaan dan van kracht vanaf de tweede factuur.

Gelukkig was het al niet heel duur… Helaas wordt alles duurder, dat is ook te merken aan het aantal verkopen helaas. Mijn site is recentelijk nog goedgekeurd, dat betekend dus dat de verhoging pas volgend jaar ingaat?

Dag Richard,

Wat fijn dat je dat nog eens benadrukt, we zijn zeker niet duur en dat houden we ook zo.

Bij de volgende factuur die je krijgt gaan de nieuwe prijzen in. Het moment van een herkeuring speelt daar geen rol in.

Voor een bedrijf wat zo erg langs elkaar heen loopt vindt ik deze prijswijziging niet bepaald correct! Ik heb vele weken stress gehad om een tekst die ik niet in mijn eigen woorden mocht plaatsen, maar alleen wat er door WWK werd voorgekauwd. Toen deze uiteindelijk door iemand anders wel goedgekeurd werd en dus mijn webshop was goedgekeurd, bleek deze niet in mijn webshop aangepast. Na weken waarin ik dacht ‘ik gun ze even de tijd’ heb ik zelf maar weer even aan de bel getrokken dat de datum van het jaar ervoor nog niet was aangepast en kreeg te horen dat mijn webshop niet goedgekeurd was! HUH???? Grrr…. weer stress! Dankzij de goedkeuring die eerder door iemand anders in een mailgesprek was toegekend kon ik via een print screen aantonen dat mijn webshop intussen al weken eerder was goedgekeurd en was de goedkeuring wederom een feit! En dan heb ik het ook nog niet eens over een betaling wat per maand was afgeschreven en toen ik aangaf dat ik het steeds 1x per jaar deed en zo de korting mistte, ik te horen kreeg dat dit nu niet meer veranderd kon worden en dat ik de korting hierdoor ook kwijt was (waar ik recht op had!) en dat ze het niet met het volgende jaar wilde verrekenen. En dat terwijl dit een fout van WWK was! Helemaal niet tevreden dus met deze prijsverhoging!

Dag Gerda,

Begrijpelijk dat je niet blij bent met een prijsverhoging, zeker niet nu alles al duurder wordt. Het is echter wel nodig, op deze manier kunnen we onze kwaliteit waarborgen en onze producten blijven ontwikkelen. Ik hoop op je begrip.

Goh…Marc. Zelfs de reden waarom ik niet blij ben met deze prijsverhoging ga je niet eens op in! Ik snap best dat in deze tijden waarin mensen het hoofd boven water moeten houden, genoodzaakt zijn om hun prijzen aan te passen. Daar heb je mijn volledige begrip voor, maar er zijn in de jaren al verschillende fouten geweest waardoor ik met jullie contact op heb moeten nemen en daar zit hem nou net de kneep dat ik een prijsverhoging niet in verhouding tot de service vindt staan. M.v.g. Gerda.

Dag Gerda,

Dit is een prijswijziging voor al onze leden, we kunnen geen onderscheidt maken op basis van eerdere ervaringen of fouten. Je bent nog steeds lid van ons en daar zijn we blij mee.
Mochten er fouten in het verleden zijn gemaakt dan is dat erg spijtig, dit staat echter los van de prijswijziging.

Marc:
“Bij de volgende factuur die je krijgt gaan de nieuwe prijzen in. Het moment van een herkeuring speelt daar geen rol in”
Dat is niet hoe jullie het in de tekst gezet hebben. Daar staat dat de datum van herkeuring wel degelijk een rol speelt en dat je bij goedkeuring vóór 1 oktober 2022 nog gebruik mag maken van de oude prijs.

Nou, Marc…. Ik geloof dat je me helemaal verkeerd begrijpt! Ik vraag helemaal niet om een verlaging van een prijsverhoging, maar ik vertelde jullie alleen maar waarom ik met deze prijsverhoging (in mijn geval) helemaal niet zo blij ben. Da’s alles! 🤷‍♀️