Aanmelden
Contact
Contact opnemen
Duitse eisen

Duitse eisen

Ons Duitstalige webwinkel keurmerk is gebaseerd op Europese eisen en regels. We pretenderen hiermee dus niet een complete juridische controle volgens Duitse wetgeving te doen, maar een controle op Europese regels die we belangrijk achten voor consumenten.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfsgegevens moeten duidelijk vindbaar zijn, dus niet enkel verborgen in de algemene voorwaarden. Het gaat hier dan om:

• Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Vestigingsadres (niet alleen een postbus)
  • KVK nummer
  • BTW nummer

We raden aan al deze gegevens te vermelden op een contactpagina of op een over ons pagina. Uitgangspunt is in ieder geval dat deze gegevens eenvoudig vindbaar zijn.

Herroepingsrecht

Qua bedenktijd gelden dezelfde eisen als in Nederland. We vragen je daarbij de volgende tekst buiten je algemene voorwaarden op een goed vindbare plaats te vermelden.

Plaats de volgende informatie op een goed vindbare pagina met bijvoorbeeld de titel “Widerrufsbelehrung”, vergeet niet op de aangegeven plaatsen je eigen bedrijfsinformatie in te vullen.

Garantie

Consumenten moeten gewezen worden op de mogelijkheid tot geschilbemiddeling. Dit kan middels onderstaande voorbeeldtekst. Plaats deze op een goed vindbare plaats (dus niet verstopt in de algemene voorwaarden).

Streitigkeiten zwischen Kunde und Online-Shop über die Schaffung oder der Umsetzung von Vereinbarungen im Zusammenhang mit diesem Geschäft oder bieten Produkte und Dienstleistungen, kann, vorbehaltlich der nachfolgenden Bestimmungen an GeschilOnline eingereicht werden.

Zur außergerichtlichen Beilegung von Kunderechtlichen Streitigkeiten hat die Europäische Union eine Online-Plattform (“OS-Plattform”) eingerichtet, an die der Kunde sich demnächst wenden kann. Die Plattform ist zu finden unter http://ec.europa.eu/consumers/odr/“. Emailadresse Online –Shop lautet: info@webwinkel.de.

Algemene voorwaarden

Gebruik de door ons beschikbaar gestelde Duitse algemene voorwaarden. Deze algemene voorwaarden verstrekken we op aanvraag aan leden met een EU pakket.