Mijnwebwinkel: keurmerk & reviews

reviews verzamelen met mijnwebwinkel

Yes! Je bent gestart met je eigen webwinkel en hebt gekozen voor de software van Mijnwebwinkel. Nu begint het echte werk, het boosten van omzet en het plaatsen van het keurmerk op je webwinkel. Lees hieronder snel verder wat je allemaal kunt doen!

Verschillende pakketten binnen Mijnwebwinkel. Hoe zit dat precies?

Mijnwebwinkel heeft recent een verandering doorgevoerd in de mogelijkheid per pakket. We leggen je graag uit wat je per pakket kunt doen. Gelukkig kun je met elk pakket van Mijnwebwinkel gebruik maken van WebwinkelKeur. In dit artikel lees je meer over de pakketten en de opties die je binnen WebwinkelKeur kunt doorvoeren.

Mijnwebwinkel GROW

Heb je gekozen voor Mijnwebwinkel GROW? Dan heb je als startende ondernemer zeker een goede keuze gemaakt. Zodra je webwinkel voldoet aan de wettelijke eisen en de eisen van WebwinkelKeur, ontvang je van ons een ledenpagina. Op je ledenpagina kun je reviews gaan verzamelen door een QR-code of een NFC tag. Je kunt zelfs de link doorsturen van je ledenpagina waar alle zekerheden en badges terug te vinden zijn. Ook heeft de klant dan de mogelijkheid om alle verzamelde reviews te lezen en om een review te plaatsen.

Mocht je een klacht binnen krijgen en je weet niet zo goed hoe je dat moet oplossen, kan je ook met het Mijnwebwinkel GROW pakket terecht bij de klantenservice van WebwinkelKeur. Ze staan je graag te woord en helpen je verder met je vraag. Krijg je een geschil binnen via WebwinkelKeur? Geen zorgen, daar helpen we je ook met alle liefde mee!

De ledenpagina bevat natuurlijk een backlink die je SEO gaat boosten. Daarnaast geeft het keurmerk op je webwinkel extra vertrouwen en kan je conversie tot wel 15% stijgen!

Met dit pakket heb je dus al veel mogelijkheden. Een kleine samenvatting:

• Zorg ervoor dat je webwinkel voldoet aan alle regelgeving
  • Reviews verzamelen met een QR-code, NFC tag of via de link van je ledenpagina
  • Link door naar je ledenpagina waar alle zekerheden en reviews te vinden zijn
  • Advies over klachten en zelfs bemiddeling als een klacht binnenkomt bij WebwinkelKeur
  • Toon je betrouwbaarheid met ons keurmerk en verhoog je conversie met wel 15%
  • Onze backlink zorgt ervoor dat je SEO flink gaat boosten

Heb je gekozen voor het GROW-pakket binnen Mijnwebwinkel, raden wij aan om bij WebwinkelKeur te kiezen voor een START-pakket.

Mijnwebwinkel PRO

Bij het Mijnwebwinkel PRO pakket, kun je natuurlijk gebruik maken van alle opties die je ook bij het GROW pakket hebt, alleen biedt het Mijnwebwinkel PRO pakket nog leuke andere opties aan.

Bij het Mijnwebwinkel PRO pakket, kun je ook nog de sidebar plaatsen waardoor de klant meteen je gemiddelde kan zien van de reviews die je hebt behaald. Een leuke extra natuurlijk, dit geeft een goed beeld van je webwinkel! De klanten hebben dan de mogelijkheid om via de sidebar op je ledenpagina terecht te komen waar ze alle badges, zekerheden en reviews terug kunnen vinden.

Naast de sidebar kan je ook de widget tonen via GTM. Hierin worden ook de reviews getoond en vind je de positieve reviews terug. De klant kan deze dan ook direct op de website lezen en hoeft dus niet naar een andere pagina. Alleen maar fijn!

Je hebt natuurlijk ook de mogelijkheid bij het Mijnwebwinkel PRO pakket om onze interactieve banners te plaatsen op je webwinkel. En we hebben er heel wat waar je uit kan kiezen.

Gekozen voor een PRO-pakket? Dan raden wij aan om binnen WebwinkelKeur te kiezen voor een START-pakket of PLUS-pakket.

Mijnwebwinkel PREMIUM

Passen bovenstaande opties al goed bij je, maar zoek je toch nog wat extra’s? Dan kan je kiezen voor het Mijnwebwinkel PREMIUM pakket. Als hier gebruik van maakt, kan je binnen WebwinkelKeur gebruik maken van onze Google Seller Rating.

Het aller belangrijkste vinden wij ook dat je automatische review uitnodigingen kan versturen. Na elke bestelling die is afgerond wordt er automatisch een uitnodiging verzonden. Hier hoef jij na installatie niets meer voor te doen. Dat scheelt een hoop tijd! Wist je dat een review die via een automatische review uitnodiging ook direct geverifieerd is? Ons systeem weet dan dat er een bestelling is geplaatst. Zo zien je reviews er nog betrouwbaarder uit.

Past het Mijnwebwinkel PREMIUM-pakket helemaal bij je, dan raden we aan om binnen WebwinkelKeur gebruik te maken van het PLUS-pakket of PRO-pakket.

Installatie instructies Mijnwebwinkel widget zonder Google Tag Manager

WebwinkelKeur widget installeren Mijnwebwinkel zonder Google Tag Manager

We raden je als Mijnwebwinkel gebruiker sterk aan om de sidebar en onze widget te installeren via Google Tag Manager.

Wil je nog niet gebruik maken van GTM? Dan bieden we een alternatief, maar deze biedt wel beperkte mogelijkheden en is daarom sterk af te raden.

Widget plaatsen met een afbeelding (beperkte functionaliteit)

Voor het plaatsen van de review widget met enkel een afbeelding op je MijnWebwinkel webshop volg je de volgende stappen:

Stap 1: Zoek je ‘webwinkel ID’ en ledenpagina URL op. Deze vind je onderaan de keurmerk plaatsen pagina in jouw WebwinkelKeur dashboard.

Stap 2: Login op je Mijnwebwinkel webshop en ga naar ‘Vormgeving’. Kies vervolgens voor de optie ‘Indeling’.
(meer…)

WebwinkelKeur installatie Mijnwebwinkel GROW

Je hebt gekozen voor Mijnwebwinkel Grow. Nu is het natuurlijk wel fijn om te weten hoe je bepaalde dingen kan tonen of plaatsen op je webwinkel.

• Maak een QR-code of NCF tag aan om reviews te verzamelen voor je webwinkel. Deze kan je bijvoorbeeld meesturen met je bestelling.
  • Probeer alle badges en zekerheden te verzamelen op je ledenpagina
  • Download ons logo in het dashboard > offline en print en plaats deze op je webwinkel om extra vertrouwen te boosten.

WebwinkelKeur installatie Mijnwebwinkel PREMIUM

Met het Mijnwebwinkel Premium pakket kun je ook de opties toepassen van het Mijnwebwinkel GROW en Mijnwebwinkel PRO pakket.

• Verstuur automatische uitnodigingen! Om dit te installeren log je in op je WebwinkelKeur dashboard > installatie > automatische uitnodigingen. Volg de stappen die hier staan om de automatische review uitnodigingen te installeren.
  • Gebruik maken van de Google Seller Rating! Dat kan als je voldoet aan de eisen. Zo is het van belang dat je minimaal 100 unieke reviews hebt verzameld in de afgelopen 12 maanden. Voldoet je webwinkel aan de eisen, dan ontvang je hier een melding over!

Om de Google Seller Rating te activeren log je in op je WebwinkelKeur dashboard > reviews > Shopreviews > instellingen > Google Seller Rating > Activeren.

WebwinkelKeur installatie Mijnwebwinkel PRO

Met het Mijnwebwinkel PRO pakket kan je ook de opties toepassen van het MijnwebwinkelGrow pakket.

• Toon de sidebar op je webwinkel. De installatie stappen vind je terug in je dashboard > installatie > sidebar.
  • De widget kan je plaatsen op je webwinkel met de Google Tag Manager.
  • Toon de interactieve banners op je webwinkel. Je vind de banners terug onder installatie > banners. Hier vind je verschillende banners en verschillende codes. Plaats de code op een willekeurige plek op je webwinkel om de banner te plaatsen.