Voor €10,- per maand heb je al een lidmaatschap bij WebwinkelKeur. Maar wat krijg je daar nu eigenlijk voor?

Voordelen Lidmaatschap WebwinkelKeur

Het bekende roze vinkje van WebwinkelKeur op je webshop is hartstikke mooi natuurlijk. Daardoor weten jouw klanten dat jouw shop aan de wettelijke eisen voldoet en dat ze met vertrouwen bij je kunnen shoppen. En dat verhoogt jouw conversie gemiddeld met 15%.

Maar wat veel webwinkeliers niet weten (en jij misschien ook niet), is dat je voor die 10 euro per maand veel meer krijgt dan alleen ons keurmerk op je site. We hebben daarom nog eens op een rijtje gezet wat je allemaal krijgt bij je lidmaatschap!

1. Het Keurmerk van WebwinkelKeur

Dat het keurmerk van WebwinkelKeur onderdeel is van je pakket wist je waarschijnlijk al. Voor veel webshop-eigenaars is dit de belangrijkste reden om lid te worden. Met meer dan 9.200 aangesloten webwinkels is WebwinkelKeur het snelst groeiende keurmerk van Nederland.

Bewust en onbewust worden consumenten door keurmerken beïnvloed. Het opvallende roze/witte logo straalt vertrouwen uit en is bij veel consumenten bekend. Het laat zien dat jouw webshop onze keuring heeft doorstaan en voldoet aan de Nederlandse wetgeving.

2. Eigen ledenprofiel (met waardevolle backlink!)

Goedgekeurde leden worden op de website van WebwinkelKeur vermeld in onze ledenlijst. Daar krijg je als lid jouw eigen openbare ledenprofiel, dat je zelf kunt personaliseren en aankleden zodat potentiële klanten precies weten bij wie ze gaan bestellen. Zie het als een kijkje in de keuken voor mogelijke klanten. De widget en sidebar die je na goedkeuring op jouw webshop kunt plaatsen, verwijzen naar jouw ledenprofiel op WebwinkelKeur. Op deze manier kunnen consumenten eenvoudig de echtheid van het keurmerk controleren en de betrouwbaarheid van jouw webshop beoordelen.

Maar er is nog een voordeel, want die backlink die van jouw site naar de WebwinkelKeur-website gaat, daar worden zoekmachines heel blij van. Er is berekend dat de SEO-waarde daarvan zo’n 300 euro is. Die heb je alvast in the pocket!

3. Reviews verzamelen

Reviews zijn goud waard voor je webshop. Door recensies en beoordelingen zien klanten welke service ze van jouw bedrijf kunnen verwachten. Reviews kunnen zelfs de doorslag geven om bij jouw shop te bestellen.
Met ons reviewsysteem nodig je jouw klanten eenvoudig automatisch of handmatig uit om een review te geven. Die uitnodiging is (met het plus- en pro-pakket) in een handomdraai te personaliseren.

4. Moderatie bij reviews

Soms lopen dingen anders dan je had gehoopt. En dan kan het voorkomen dat je een negatieve review ontvangt. Een negatieve beoordeling wordt niet direct online geplaatst, deze staat standaard eerst 14 dagen in quarantaine. Dat geeft jou de tijd om een eventueel probleem samen met je klant op te lossen. Ontvang je een, in jouw ogen, onterechte review? Dan kun je een moderatieverzoek indienen via je dashboard. Onze support experts onderzoeken of de review terecht is en toetsen deze aan de gebruikersvoorwaarden. Als blijkt dat de review niet terecht is, dan wordt er contact opgenomen met de klant en verzocht de review aan te passen en wanneer nodig verwijderd.

5. Zekerheidsbadges

Consumenten zijn altijd op zoek naar zekerheid. Naast een keurmerk zorgen badges voor meer vertrouwen. Je kunt bij WebwinkelKeur een aantal verschillende badges verdienen. Bijvoorbeeld de Veilig Browsen-badge, die aangeeft dat jouw shop aan specifieke beschermingseisen voldoet. Met de Identiteitsbadge toon je aan dat jouw identiteit en de contactgegevens door ons geverifieerd zijn. Of laat zien dat je hart voor de zaak hebt door het tekenen van ons manifest. En niet te vergeten de juridische controle badge, waarin klanten kunnen zien wanneer jouw webshop voor het laatst door ons gekeurd of herkeurd is.

6. Bemiddeling bij geschillen

Geschillen zijn niet altijd te vermijden. Mocht je er met een klant niet uitkomen, dan is ons team er voor je. We luisteren als onafhankelijke derde naar beide kanten van het verhaal en stellen een oplossing voor waarin beide partijen gehoord worden. Natuurlijk wordt daarbij wel een juridisch kader geschetst, zodat voor beide partijen ook duidelijk is hoe het wettelijk gezien zit. Het afgelopen jaar hebben we zo in honderden gevallen kunnen bijdragen aan een goede afloop!

7. Onafhankelijke geschillencommisie

Is een consument het niet eens met de uitkomst van onze bemiddeling of komt het niet tot een oplossing? Dan kan de consument terecht bij Stichting Digidispuut. Een onafhankelijk jurist doet dan een bindende uitspraak waaraan beide partijen zich moeten houden. Zo weten beide partijen waar ze aan toe zijn en heb je juridische zekerheid zonder de dure gang naar de rechter.

8. Snelle support

Een goede klantenservice is de basis van succes. Dat advies geven we onze leden, maar we vinden het zelf ook enorm belangrijk. Daarom denken we met je mee en doen we ons best om jou zo goed mogelijk te helpen. Je kunt ons bereiken via e-mail (daarbij krijg je op werkdagen doorgaans binnen twee uur een reactie), we werken met terugbelverzoeken en binnenkort kun je ook via de livechat direct met ons in gesprek komen. Zodat jij snel weer verder kunt met het runnen van je business.

9. Vakkundig advies

Bij je aanvraag voor het Keurmerk van WebinkelKeur wordt gecheckt of jouw webshop aan bepaalde juridische eisen voor webshops voldoet. Zo weet je zeker dat je de basiszaken goed voor elkaar hebt. Ook voor vragen op het gebied van consumentenwetgeving kun je bij ons terecht. Onze specialisten hebben veel ervaring met e-commerce en geven je graag vrijblijvend advies. Daarnaast kun je gratis gebruikmaken van voorbeeldteksten en -documenten.

10. Nederlandse Algemene Voorwaarden en Privacy Statement

Een van die gratis documenten is de Algemene Voorwaarden die iedere onderneming nodig heeft. In samenwerking met de Kamer van Koophandel stelt WebwinkelKeur Algemene Voorwaarden voor webwinkels ter beschikking. Deze voorwaarden voldoen aan de laatste wetgeving. Je kunt ze zo overnemen voor jouw eigen webshop. Daar hoef je dus zelf niet in te investeren. En voor het opstellen van een Privacy Statement voor je webshop kun je onze gratis Privacy Statement generator gebruiken. Daarmee worden de teksten automatisch ingevuld. Handig!

11. Inkoopvoordeel

Inmiddels heeft WebwinkelKeur een groot netwerk opgebouwd van partners die actief zijn in de e-commerce. En daar profiteer jij als lid van. Want een groot deel van onze partners heeft speciale aanbiedingen of kortingen voor leden van WebwinkelKeur. Je vindt alle partners en hun aanbiedingen hier.

12. Overstapservice

Heb je al een ander keurmerk, maar biedt WebwinkelKeur meer waarde, of past ons keurmerk beter bij jou? Als je wilt overstappen is onze Overstapservice iets voor jou. Daarmee kun je kosteloos gebruik maken van onze diensten tot je huidige contract afloopt. Daarnaast is het vaak mogelijk je reviews te importeren, zodat je die kunt behouden. Wil je het aanbod van verschillende keurmerken voor webshops vergelijken? We hebben de grootste vier voor je in een overzicht gezet.

Verschillende pakketten

Het Start-abonnement biedt een groot deel van onze leden alles wat ze nodig hebben. En wil je gebruik maken van productreviews, Google seller rating, multiplatform review requests of meertaligheid? Dan kun je jouw abonnement eenvoudig upgraden naar het Plus- of Pro-pakket. Benieuwd wat voor jou het beste pakket is? Bekijk hier de verschillende mogelijkheden.

We helpen je graag alles uit je lidmaatschap te halen, dus laat het ons vooral weten als je vragen hebt!

PS: die leuke koekjes op de foto zijn gemaakt door WebwinkelKeur-lid Ilza Keeman van Koekatelier.