Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Aanmelden en keuring

Hoe lang duurt een keuring?

In principe zullen wij elke webwinkel binnen 2 werkdagen keuren. Het resultaat van die keuring ontvangt je per e-mail. In bijzondere gevallen kan de keuring niet lukken binnen deze 2 werkdagen. Duurt jouw keuring langer, neem dan gerust even contact met ons op. Het kan namelijk voorkomen dat de e-mail met het keuringsresultaat niet bij jou is aangekomen of dat er een andere reden is voor de vertraging.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe vraag ik een herkeuring aan?

Een herkeuring kun je aanvragen door in te loggen op WebwinkelKeur met jouw persoonlijke login. Deze logingegevens worden als service bijgevoegd in de e-mail met het resultaat van jouw keuring. Via het dashboard zijn alle zaken met betrekking tot WebwinkelKeur te regelen inclusief jouw het aanvragen van een herkeuring. Klik hiertoe in het linker menu op “Webwinkels” en klik op de webwinkel waar je een herkeuring voor aan wilt vragen. Er opent zich nu een scherm om de herkeuring aan te vragen.

Heb je een e-mail met het resultaat van de keuring? Dan staat hierin een rechtstreekse link om een herkeuring aan te vragen.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Mijn webwinkel is afgekeurd, wat nu?

Bij een afkeuring ontvang je per e-mail van ons een uitgebreide keuringsrapportage met de gevonden verbeterpunten. Dat jouw webwinkel afgekeurd is betekent niet dat je geen lid kunt worden. We geven jou de tijd om de verbeterpunten door te voeren. Wanneer je vragen of hulp nodig hebt dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Wanneer je de verbeterpunten van jouw webwinkel hebt doorgevoerd dan kun je eenvoudig een herkeuring aanvragen. Jouw webwinkel wordt dan opnieuw door ons gekeurd en je ontvangt vervolgens het resultaat weer per e-mail.

Wanneer wij binnen twee weken geen nieuwe herkeuring hebben ontvangen, dan wordt er een mail verstuurd waarin je drie opties hebt. Je kunt via dit mailbericht direct een herkeuring aanvragen, een herkeuring met twee weken uitstellen of de keuring annuleren. Wil je de keuring annuleren of kies je geen optie binnen twee weken, dan wordt de keuring geannuleerd en worden er keuringskosten van 29 euro excl. BTW in rekening gebracht.

Je kunt dan ook geen gebruik maken van het WebwinkelKeur. Uitzonderingen worden uiteraard in acht genomenVergeet hierbij ook niet dat de eisen en gedragscode van WebwinkelKeur rechtstreeks vanuit de wet komen. Wanneer je dus niet aan de richtlijnen van webwinkelkeur voldoet dan voldoe je helaas ook niet aan de wet. Eerst de eisen en gedragscode inlezen? Deze hebben we voor jou op een rijtje gezet.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Overstappen van keurmerk en/of review systeem

Steeds meer webwinkeliers maken de overstap van een ander keurmerk of review systeem. Lees hier wat erbij komt kijken om ook over te stappen op WebwinkelKeur. (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Wat zijn de meest voorkomende redenen van afkeuring?

De meest voorkomende reden voor afwijzing zijn als de volgende:

– Het niet vermelden van een telefoonnummer
– Het niet goed wijzen op het recht op retourneren (ook buiten de algemene voorwaarden!)
– Het niet vermelden van adresgegevens, e-mailadres, KVK- en BTW-nummer

Een complete checklist van veelvoorkomende fouten is terug te vinden op https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/zelf-keuren/