Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Aanmelden en keuring

Hoe lang duurt een keuring?

In principe zullen wij elke webwinkel binnen 2 werkdagen keuren. Het resultaat van die keuring ontvangt u per e-mail. In bijzondere gevallen kan de keuring niet lukken binnen deze 2 werkdagen. Duurt uw keuring langer, neem dan gerust even contact met ons op. Het kan namelijk voorkomen dat de e-mail met het keuringsresultaat niet bij u is aangekomen of dat er een andere reden is voor de vertraging.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe vraag ik een herkeuring aan?

Een herkeuring kunt u aanvragen door in te loggen op WebwinkelKeur met uw persoonlijke login. Deze logingegevens worden als service bijgevoegd in de e-mail met het resultaat van uw keuring. Via het dashboard zijn alle zaken met betrekking tot WebwinkelKeur te regelen inclusief uw aanvraag herkeuring. Klik hiertoe in het linker menu op “Webwinkels” en klik op de webwinkel waar u een herkeuring voor aan wilt vragen. Er opent zich nu een scherm om de herkeuring aan te vragen.

Heeft u een e-mail met het resultaat van de keuring? Dan staat hierin een rechtstreekse link om uw herkeuring aan te vragen.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Mijn webwinkel is afgekeurd, wat nu?

Bij een afkeuring ontvangt u per e-mail van ons een uitgebreide keuringsrapportage met de gevonden verbeterpunten. Dat uw webwinkel afgekeurd is betekend niet dat u geen lid kunt worden. We geven u de tijd om de verbeterpunten door te voeren. Wanneer u vragen of hulp nodig heeft dan kunt u ons hier eenvoudig op attenderen.

Wanneer u de verbeterpunten van uw webwinkel heeft doorgevoerd dan kunt u eenvoudig een herkeuring aanvragen. Uw webwinkel wordt dan opnieuw door ons gekeurd en u ontvangt vervolgens het resultaat weer per e-mail.

Kunt of wilt u uw webwinkel niet aanpassen? Geen probleem. Dan betaald u niets, u kunt dan echter ook geen gebruik maken van het WebwinkelKeur. Vergeet hierbij ook niet dat de eisen en gedragscode van WebwinkelKeur rechtstreeks vanuit de wet komen. Wanneer u dus niet aan de richtlijnen van webwinkelkeur voldoet dan voldoet u helaas ook niet aan de wet. Eerst de eisen en gedragscode inlezen? Deze hebben we voor u op een rijtje gezet.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Wat zijn de meest voorkomende redenen van afkeuring?

De meest voorkomende reden voor afwijzing zijn als de volgende:

– Het niet vermelden van een telefoonnummer
– Het niet goed wijzen op het recht op retourneren (ook buiten de algemene voorwaarden!)
– Het niet vermelden van adresgegevens, e-mailadres, KVK en BTW nummer

Een complete checklist van veelvoorkomende fouten is raad te plegen ophttps://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/zelf-keuren/