Prestashop, Woocommerce, Opencart & Joomla module updates

De laatste weken hebben al onze modules een upgrade gekregen. Eerder berichten we al over een update aan Magento en Lightspeed. Deze week zijn de overige veelgebruikte open-source modules voor Prestashop, Woocommerce, Opencart & Joomla ook bijgewerkt. Al deze modules hebben nu meertalige ondersteuning + het plaatsen van een beoordeling wordt voor klanten nog makkelijker. Zaak voor jou om de modules van jouw webwinkel bij te werken naar de laatste versie.

Meertalige ondersteuning

De modules van Prestashop, Woocommerce, Opencart & Joomla sturen nu automatisch de klanttaal mee. Leden met een PRO pakket kunnen daarmee gebruik maken van meertalige uitnodigingen. Jouw klant ontvangt een uitnodiging om een beoordeling te plaatsen in zijn eigen taal. Momenteel ondersteunen we hierbij Nederlands, Engels, Duits, Frans & Spaans. Activeer het PRO pakket via ons dashboard, login en kies Account > Pakket. Je kunt daar vervolgens eenvoudig het PRO pakket activeren.

Klantnaam vooringevuld

Waarom de klant zijn e-mailadres, ordernummer en naam laten invullen als hij een beoordeling plaatst als deze gegevens al bekend zijn? Bij het plaatsen van een beoordeling hoeft een klant nu enkel nog een waardering + tekst in te vullen. Hiermee wordt het plaatsen van een beoordeling nog gemakkelijker. Gmail gebruikers hoeven daarbij niet eens onze website te bezoeken.

Javascript configuratie in dashboard

We hebben het nog makkelijker voor jou gemaakt om de sidebar te configureren. Dit kan nu via ons dashboard . Klik hiervoor op Promotie > Sidebar. Vervolgens kun je direct online instellen of je de sidebar wilt activeren, waar deze wordt weergegeven en of deze op mobiele telefoons worden weergegeven. Deze instellingen vind je dus niet langer binnen de modules, maar binnen ons dashboard. Configuratie binnen het dashboard werkt echter alleen als je gebruikt maakt van de nieuwste versies van jouw module.

Javascript configuratie binnen dashboard
Javascript configuratie binnen dashboard

Wel zelf upgraden!

Je dient zelf voor jouw open-source pakket je module te upgraden. Hoe dit gaat verschilt per software.

Binnen WordPress is het erg eenvoudig om een plugin te upgraden, klik hiervoor in je admin op Plugins, kies voor “Updates beschikbaar” bovenaan de pagina en klik achter de WebwinkelKeur plugin op “nu bijwerken”. De plugin wordt dan automatische geupgrade.

Bij de overige open-source software raden we je aan om de installatie stappen uit ons dashboard opnieuw te volgen via Installatie > Wizard. Je overschrijft daarbij de oude bestanden door de nieuwe bestanden. Hierna is je plugin weer helemaal bijgewerkt.

Zie ook ons overzicht van beschikbare modules >

Nog geen PRO pakket?

Ga naar ons dashboard, login en kies Account > Pakket. Je kunt daar vervolgens eenvoudig het PRO pakket activeren.