Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Installatie keurmerk en reviewsysteem

Installeren van WebwinkelKeur is eenvoudig. Startpunt voor de installatie is altijd jouw persoonlijke login via https://dashboard.webwinkelkeur.nl. Voor installatie is eerst een goedkeuring vereist.

Als je na het inloggen op ‘Installatie’ > ‘Wizard’ klikt, dan vind je daar stap-voor-stap persoonlijke instructies om WebwinkelKeur te installeren. Vergeet ook niet de tips voor de juiste plaatsing van je keurmerk te lezen.

Installeren is heel eenvoudig. Selecteer jouw webshop software en krijg vervolgens een instructie op maat voor de installatie. We ondersteunen hierbij vrijwel alle veelgebruikte webshop softwares.

Screenshot van de installatie wizard

Modules voor meeste webshop software

Momenteel hebben we kant-en-klaar modules voor de volgende software. Staat jouw software er niet tussen? Neem dan gerust even contact met ons op, integratie is vrijwel nooit een probleem.

Meer dan een logo

In tegenstelling tot andere keurmerken, bieden we meer dan enkel een mooi logo. Namelijk ook een reviewsysteem waarmee je reviews kunt verzamelen. We hebben tal van integratiemogelijkheden waaronder onze speciale sidebar, hiermee kunnen jouw bezoekers de echtheid van het keurmerk controleren en reviews lezen zonder je webshop te verlaten. Ook bieden we een widget met de laatste reviews aan waarmee je jouw gemiddelde beoordeling eenvoudig toont op jouw webshop en banners welke direct wijzen op de voordelen van het WebwinkelKeur. Hiermee haal je meer rendement uit ons keurmerk. WebwinkelKeur is dus veel meer dan alleen een logo!

Installatie – Algemene vragen

De sidebar wordt niet geladen, wat nu?

Het komt soms voor dat de WebwinkelKeur sidebar om onbekende redenen niet wordt weergegeven. In dit stappenplan willen we je helpen om zelf het probleem te achterhalen. (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe plaats ik het keurmerk op mijn webwinkel?

Na het ontvangen van een goedkeuring ontvangt u van ons een verwijzing naar een pagina met instructies voor de plaatsing van het keurmerk. Hierbij kunt u kiezen uit verschillende formaten van het keurmerk, zodat u een formaat uit kiezen dat het beste bij uw webwinkel past.

De daarbij behorende HTML code kopieert u van onze site naar uw webwinkel. Hierbij bestaat het logo uit een keurmerk afbeelding welke klikbaar is en verwijst naar uw persoonlijke pagina op WebwinkelKeur waar klanten hun ervaring kunnen achterlaten.

De manier van plaatsen hangt af van uw webwinkel software. In veel gevallen kunt u de html code kopieëren en plakken, in andere gevallen kunt u een (klikbare) afbeelding plaatsen. Mocht u er niet uit komen, neem dan gerust even contact met ons op voor persoonlijke ondersteuning.

Alle veelgestelde vragen bekijken

HTML code genereren voor WebwinkelKeur widget

De WebwinkelKeur widget maakt het mogelijk om de laatste klantervaringen + de gemiddelde klantwaardering weer te geven op uw eigen webwinkel. Deze widget is middels een klein stukje javascript op vrijwel elke webwinkel te plaatsen. (meer…)

WebwinkelKeur Javascript integratie Google Tag Manager

Installatie van onze sidebar middels Google Tag Manager kan handig zijn wanneer je het laden van externe scripts overzichtelijk binnen Google Tag Manager wilt regelen. Tevens is het een oplossing voor elke webshop software die een Google Tag Manager ondersteuning biedt, maar geen andere mogelijkheden tot het plaatsen van Javascript code.  Maak je gebruik van deze optie, zorg er dan voor dat onze javascript code niet nogmaals geladen wordt door een eventuele module.

WebwinkelKeur Javascript integratie

We gaan er in deze uitleg vanuit dat je al gebruik maakt van Google Tag manager en deze al juist binnen jouw webshop hebt geïnstalleerd.  In deze uitleg maken we gebruik van de Engelstalige interface, de exacte opties kunnen iets anders heten afhankelijk van de taal van je GTM account.

Stap 1: Allereerst log je in op je Google Tag manager account en klik je op de container welke gebruikt wordt binnen jouw webshop.

Kies de juist container

Kies de juist container

Stap 2: We gaan nu de code voor WebwinkelKeur toevoegen aan de container. Klik hiervoor in het menu links op ‘Tags’ en klik vervolgens op de knop ‘New’ om een nieuwe tag aan te maken.

Stap 3: Bovenaan staat nu de tekst ‘Untitled Tag’ – klik hier op om deze te bewerken en verander de naam naar ‘WebwinkelKeur javascript’.

Stap 4: Klik vervolgens op ‘Tag Configuration’, er opent zich nu een scherm, scroll naar onderen en onder het kopje ‘Custom’ voor ‘aangepaste HTML‘ om je eigen code in te voeren.

Stap 5: Er verschijnt nu een venster om je HTML code in te voeren. Kopieer hierin de javascript code welke je vind in jouw dashboard onder ‘Promotie’ -> ‘Sidebar’.

De Javascript code ingesteld via GTM

De Javascript code ingesteld via GTM

Stap 6: Klik vervolgens onderaan op ‘Triggering’. Kies daarna in het venster wat verschijnt voor ‘All Pages’.

Stel Triggering in op "All pages" zodat de sidebar op alle pagina's van je webwinkel verschijnt

Stel ‘Triggering’ in op ‘All pages’ zodat de sidebar op alle pagina’s van je webwinkel verschijnt.

Stap 7: Kies nu bovenaan voor ‘Save’ om de code op te slaan.

Stap 8: Klik vervolgens bovenaan je scherm op ‘Publish’ om je wijzigingen naar je webshop te publiceren. Er verschijnt dan een scherm waar je een naam voor de wijziging kunt opgeven, dit kun je leeg laten door nogmaals op ‘Publish’ te klikken en vervolgens voor ‘Continue’ te kiezen. Hierna kun je verder met de volgende stap (Google tag manager koppelen aan Mijnwebwinkel).

Deze gehele uitleg nakijken? Bekijk dan onze video op Youtube.

Ontwikkelaars

Voor geavanceerde opties hebben we een Integratie handleiding voor ontwikkelaars beschikbaar. Tevens hebben we een volledige JSON API welke beschikbaar is voor leden via het dashboard.

Gerelateerd aan Modules