2017 was een mooi jaar, wordt 2018 nog beter?

Elk jaar kijken we aan het einde even terug en werpen we ook een blik op de toekomst. Een mooie traditie die we eind 2013 introduceerden en voortgezet hebben in 20142015 en 2016. Een groeiende organisatie betekent een veranderende organisatie. Daarom schrijf ik (Marcel) de terugblik en werpt Daan een blik op 2018.

Meer dan 5.000 aangesloten webwinkels

De grootste mijlpaal was het bereiken van 5.000 aangesloten webwinkels. Een mooie beloning voor het harde werk van het gehele WebwinkelKeur team. Veel webwinkels staan nog sceptisch tegenover keurmerken, het voelt goed om hen dagelijks te laten zien dat WebwinkelKeur meer is dan een logo. Als stichting zijn we hard op weg het e-Commerce keurmerk met de meeste leden te worden.

Het WebwinkelKeur team tijdens de kerstlunch.

One-click-reviews

Zoals afgelopen jaar beloofd hebben we het eenvoudiger gemaakt om een review achter te laten. Dat is gelukt met one-click-reviews. Klanten die je zelf uitnodigt kunnen met deze optie met één klik een review achter laten, wat meer reviews oplevert.

Allerlei updates

Natuurlijk waren de one-click reviews niet de enige update dit jaar. Zo introduceerden we ook ons bedrijven overzicht, de moderatie functie voor reviews en kun je als webwinkel nu ook eenvoudig een Belgische telefoonnummer registreren. Dit is slechts een greep uit alle updates die we maandelijks doorvoeren.

Overname Eurosafeshop

Naast een goede organische groei hebben we dit jaar ook Eurosafeshop ingelijfd. Hierdoor is er een keurmerk minder in omloop. Dit bevestigt dat de wildgroei aan keurmerken de laatste jaren is gestopt, er is nog maar een handjevol serieuze spelers over. Dat is een goed teken voor het vertrouwen in webwinkelkeurmerken.

Gewijzigde pakketten

We hebben de pakketten dit jaar gewijzigd. Naast een kleine prijsstijging hebben we onze klanten bij alle pakketten de mogelijkheid gegeven tot het versturen van uitnodigingen. Klantbeoordelingen zijn naar ons idee namelijk onmisbaar voor een betrouwbare webwinkel.

Welkom Sibel & Daan

Dit jaar is ons team verder gegroeid en hebben we Sibel en Daan verwelkomd. Sibel is bij ons aan de slag gegaan om de klantenservice verder te versterken en pakt ook de nodige marketingtaken op.

De laatste jaren is WebwinkelKeur flink gegroeid. In eerdere blogs heb je al kunnen lezen hoe ik (Marcel) als éénpitter gestart ben met WebwinkelKeur en we gegroeid zijn naar het meest complete keurmerk en reviewsysteem van Nederland. Het zijn mooie jaren geweest en het was erg gaaf om dit allemaal neer te zetten en het team te zien groeien.

Een groeiende organisatie brengt meer werkzaamheden en verantwoordelijkheden met zich mee. Voor mij is dit het moment om een klein stapje terug te doen en de dagelijkse leiding over te dragen.

Dat doe ik met een gerust hart aan onze nieuwe aanwinst Daan. Daan Vaneker neemt de functie van directeur bij Webwinkelkeur op zich. Zo kan ik (Marcel) me meer richten op strategie en innovatie, zodat in de toekomst ook gave dingen gedaan kunnen worden. Graag geef ik het woord aan Daan om de plannen voor 2018 toe te lichten.

2018 met een nieuwe kapitein

daan vaneker

Graag wil ik Marcel bedanken voor het vertrouwen. Ik ben ondernemer met financiële achtergrond. Ik ben geen digital native, maar heb wel altijd online zaken gedaan. Daarbij voel ik mij geïnspireerd door mijn laatste functie bij Moneybird. Een jonge, zeer succesvolle organisatie waar aandacht voor kwaliteit centraal staat.

Die aandacht voor kwaliteit wil ik optimaliseren bij Stichting WebwinkelKeur. In 2018 verstevigen we onze basis als keurmerk. Vanuit relatieve rust kunnen we met aandacht werken aan de kwaliteit van onze klantenservice en softwareontwikkeling.

General Data Protection Regulation (GDPR)

In de e-commerce worden veel privacygevoelige gegevens verzameld en gebruikt. Vanuit onze rol als keurmerk besteden wij veel aandacht aan de nieuwe privacywet die per 25 mei 2018 in werking treedt. In samenwerking met Bergman juridisch adviesbureau helpen wij onze leden te voldoen aan die nieuwe privacywetgeving. Meld je bijvoorbeeld aan voor de webinar over GDPR.

Daarnaast verscherpen wij het komende jaar onze juridische toetsing in de aanmeldprocedure als het gaat om de omgang met privacygegevens.

Meer nieuwe ideeën

Achter de schermen bij WebwinkelKeur zitten we ook niet stil. Hoewel de focus ligt op het neerzetten van een stabiele organisatie waarbij we de nadruk op kwaliteit leggen, bruist het ook van de nieuwe ideeën. Welke ideeën we gaan realiseren zal ook het komend jaar duidelijk worden. Heb je zelf een goed idee? Laat het ons weten door op deze blog te reageren.

Live kennismaken?

Wil je persoonlijk kennismaken met Sibel, Daan of de rest van het team? Je vindt ons tijdens de Webwinkel Vakdagen op stand 94. We wensen je een succesvol maar vooral gezond 2018!