2 voor prijs van 1

DWQA QuestionsCategorie: Juridisch2 voor prijs van 1
Harry asked 3 jaar ago
L.S. Bij de webwinkel Hoyz 3 paar tuinkussens aangekocht voor 32.99 euro per 2. Levering bleef uit. Na bellen en mailen bleek dat op website foutieve prijs werd weergegeven. 32.95 euro was de prijs voor 1 kussen. Hoyz wil ons tegemoetkomen met korting van 40 euro op totaalprijs van (6x32.99) 197.94 euro. Blijft over 157.94 euro. Wij zijn van mening dat Hoyz de 6 kussens moet leveren voor het reeds betaalde bedrag van 98.97 euro. Hoe zit dat?
Daan Staf answered 3 jaar ago
Beste Harry, Bedankt voor je vraag of een webwinkelier producten moet leveren die tegen een verkeerde veel goedkopere prijs werden aangeboden.  In dit artikel leggen we voor webwinkeliers uit hoe ze om kunnen gaan met dit soort fouten: https://www.webwinkelkeur.nl/product-foutief-geprijsd-moet-ik-leveren/. De essentie is de vraag of jij ervan uit kon gaan dat dit de echte prijs van het product was of dat dit overduidelijk een foutief geprijsd product betreft (een kennelijke fout). Ik raad je aan om dit blog van ons te delen met de webwinkelier en dan samen te zoeken naar een gepaste oplossing waar jullie beiden achter kunnen staan. Mvg. Daan