Akkoord bij installeren plugin

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsAkkoord bij installeren plugin
rian asked 3 jaar ago

Bij het koppelen van webwinkelkeur met mijn webwinkel systeem wordt gevraagd of ik akkoord ga met:

• inlezen orders, facturen, verzendingen en winkelwagentjes

• wijzigingen instellingen zoals scripts en redirects.

Ik begrijp dat e-mail adressen moeten worden verkregen, anders is het niet mogelijk e-mails te versturen.
Maar naar mijn mening wordt hier toestemming gevraagd voor meer informatie dan voor het doel nodig is.
Ik ben benieuwd wat hiervan de reden is.

caleni Staf answered 3 jaar ago
Beste Rian, Bedankt voor jouw vraag. Het is goed dat je hier voorzichtig mee om gaat. Uiteraard willen wij alleen informatie die nodig is voor de werking van ons systeem.
  • inlezen orders, facturen, verzendingen en winkelwagentjes
    Deze informatie is nodig om te kunnen bepalen wanneer een order geplaatst werd, wanneer deze de status verzonden kreeg en of deze van een terugkerende of nieuwe klant is. Die dingen moeten bekend zijn om te kunnen bepalen of er een automatische uitnodiging moet worden verstuurd.
  • wijzigingen instellingen zoals scripts en redirects.
    Deze toestemming is nodig omdat via de plugin onze sidebar kan worden geactiveerd of de rich snippets aan jouw website kunnen worden toegevoegd. Daarnaast hebben sommige van onze uitingen de mogelijkheid om jouw ledenpagina weer te geven zonder de website te verlaten. Voor sommige van deze functies kan het nodig zijn dingen toe te voegen aan jouw website.
Hopelijk is nu duidelijk waarom wij deze dingen vragen. Mocht je desondanks toch nog vragen hebben dan verneem ik dat graag.

Groet, Asoka