Afzender review mail wijzigen: Al SPF record aanwezig

DWQA QuestionsCategorie: TechniekAfzender review mail wijzigen: Al SPF record aanwezig
Jeroen asked 3 jaar ago
Hallo, Ik heb onlangs ons abonnement geupgrade om o.a. de review mails te laten versturen met ons eigen e-mail adres als afzender. Volgens de instructies, dien ik dan een TX record aan te maken. Nu weet ik hoe dat moet maar wát ik exact doe is weer een tweede. Ik krijg namelijk - vóór ik ueberhaupt iets heb veranderd aan mijn DNS settings - gelijk bij jullie de melding 'This domain has an SPF record, but it doesn't include Mandrill.' Wat onderzoek op internet toont aan dat je eigenlijk maar 1 'SPF record' hoort te hebben? Ik heb een SPF record voor een service die ik niet gebruik verwijderd maar degene die volgens mij mijn hostingprovider automatisch heeft ingesteld wil ik niet gelijk weghalen. Dit is: 'v=spf1 +a +mx +ip4:35.214.207.86 include:_spf.mailspamprotection.com ~all'. Klinkt als een manier om de mails die verstuurd worden vanuit mijn domein niet in de spam folder belanden? Er zijn ook 'MX records' waarbij staat 'mail is hosted at mx30.mailspamprotection.com with priority ..'. Hoe dit te combineren met jullie instructies om de review mails vanuit ons domain te versturen?
Marcel Landeweerd Staf answered 3 jaar ago
Beste Jeroen,
Allereerst leuk dat je voor ons hebt gekozen.

Voor het aanpassen van de afzender zijn inderdaad was DNS wijzigingen nodig. Deze beschrijven we op https://www.webwinkelkeur.nl/faq/afzender-uitnodigingen-wijzigen/ .

Je kunt daarbij inderdaad maar 1 SPF record per domein hebben. Je moet dus geen nieuw SPF record toevoegen, maar de bestaande wijzigen. In het SPF record geef je eigenlijk gewoon op welke servers namens jouw domein e-mails mogen versturen.

Als je bestaande SPF record er zo uit ziet:
‘v=spf1 +a +mx +ip4:35.214.207.86 include:_spf.mailspamprotection.com ~all’

Dan voeg je als het ware alleen maar de servers van Mandrill extra toe, je complete record ziet er dan zo uit:
‘v=spf1 +a +mx +ip4:35.214.207.86 include:_spf.mailspamprotection.com include:spf.mandrillapp.com ~all’

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord. Succes.