Artikel komt beschadigd terug

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsArtikel komt beschadigd terug
Esther van Kooten asked 3 jaar ago
Hallo, wij verkopen brocante spullen. Een hele oude bodice uit 1920 was verkocht en klant vond getocht te klein dan ze dacht. Nu retour gekregen, maar er zit nu een gat in. Hij is niet teruggestuurd in orginele verpakking wat wij hebben gebruikt. Terwijl het wel op onze site staat dat het moet. En schade was vooraf niet gemeld. Wij hebben allemaal foto’s van de staat van de bodice hoe we hem verkochten. Ook gebreken zetten wij altijd op de foto en vermelden wij.  Hoe zit het met terug betalen. Het is heel fijn materiaal en deze scheur kunnen wij niet herstellen. Voor het eerst dat we iets retour krijgen en beschadigd is. En wij deze niet kunnen herstellen.
Nizella Nukic Staf answered 3 jaar ago
Goedemorgen Esther, erg vervelend dat je het product beschadigd hebt terug ontvangen en dat deze schade niet te herstellen is. Indien een consument besluit om gebruik te maken van zijn of haar herroepingsrecht dan moet het product retour komen. In dat geval is deze terugzending voor risico van de klant. Raakt het product kwijt of beschadigd tijdens retourzending, dan is dit voor risico van de klant. Kortom, het risico van verzending is altijd voor risico van de verzender. Alle informatie hierover lees je in ons blog over beschadigingen ontstaan door de consument. Ik hoop dat je hier verder mee komt en ik wens je een mooie dag toe. Groeten Nizella