Artikel nemen we niet retour

DWQA QuestionsCategorie: JuridischArtikel nemen we niet retour
Sander Mahne asked 3 jaar ago
Goedemiddag,  Wij hebben een kledingstuk retour ontvangen en deze ruikt enorm naar wasmiddel. Gedragen en gewassen dus. Wij nemen dit dan ook niet retour, staat ook in de voorwaarden. Wat kunnen wij onze klant adviseren als die het niet met ons eens is? We willen niet dat het een ja/nee verhaal wordt, maar we nemen het gewoon echt niet retour.
Ismail Akhan Staf answered 3 jaar ago

Beste Sander,

Vervelend dat je een gewassen kledingstuk retour hebt ontvangen. Ik kan mij goed voorstellen dat je dit niet wilt accepteren. Het is echter niet toegestaan om een retour te weigeren. Je kunt hiervoor wel waardevermindering in rekening brengen en verwijzen naar artikel 7 van de algemene voorwaarden waar het volgende in staat:

“Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.”

Indien jouw klant hier niet mee eens is kun je verwijzen naar de optie voor geschilbemiddeling door ons. Deze optie is te vinden via de sidebar door met de muis op onze logo te staan.

Ik hoop dat je hier verder mee komt en wens je een mooie dag toe.