B2B

Johan van den Heuvel asked 3 jaar ago
Beste,

ik wil in mijn webshop een inlog omgeving maken voor B2B. Zij krijgen andere prijzen en deze prijzen krijgt men exclusief BTW te zien
Nu wil ik daar natuurlijk mijn algemene voorwaarden op aanpassen (met name retour recht etc.)
Kunnen jullie mij hierbij helpen?
caleni Staf answered 3 jaar ago
Hoi Johan,

Goed dat je hier naar vraagt. Wanneer je zowel b2b als b2c verkoopt, heb je met een aantal zaken rekening te houden.
- Het handigste is aparte algemene voorwaarden op te stellen, waar duidelijk wordt welke rechten b2b klanten hebben en welke rechten b2c klanten hebben. Voor b2b klanten mag je namelijk je eigen (retour)regels bepalen, daarom is het lastig je hierbij te helpen. Ook kunnen zij niet bij het Europees ODR-platform terecht, waardoor je dit ook uit de algemene b2b voorwaarden mag laten.
- Op de aparte retourspagina dien je heel duidelijk te vermelden welke rechten voor welke klanten gelden. Ik zou hier dus een kopje maken met aankopen b2b klanten en aankopen particulieren. Dit zelfde geldt voor de aparte klachtenpagina. Hierop moet wel nadrukkelijk worden vermeld dat alleen particulieren hier terecht kunnen.
- Je geeft aan dat je een eigen inlog omgeving maakt, dat is wellicht erg prettig. Het moet namelijk niet voor particulieren mogelijk zijn een bestelling te plaatsen.

Hopelijk kom je hier zo mee verder?