Bepaalde producten uitzonderen van de herroepingsrecht

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsBepaalde producten uitzonderen van de herroepingsrecht
Aron Kers asked 1 jaar ago

Hallo,

Ons assortiment bestaat voornamelijk uit hout van diverse maten en soorten. Nu hebben wij op de webshop al een paar producten die wij scharen onder 'exoot'. Dit betekend dat hier een langere levertijd op staat dan normaal. Dit is puur om de consument te informeren dat de levertijd langer is. In feiten worden deze producten speciaal besteld en gemaakt bij onze zagerijen in het buitenland. Nu willen wij, omdat hier speciaal maatwerk voor gedaan wordt, consumenten erop wijzen dat na bestelling, de orde niet meer ongedaan kan worden gemaakt.
De vraag, mag dit? Of hoe kan je dit het beste verwoorden?

Groetjes
Aron

Marc Staf answered 1 jaar ago

Dag Aron,

Goed dat je hier naar informeert, ik help je graag.

Bij maatwerk is de manier van bestellen leidend, niet de manier waarop het wordt geproduceerd of ingekocht. Als de klant zelf op de cm nauwkeurig moet ingeven hoe lang de houten balk moet zijn dan wordt dat gezien als maatwerk. Wanneer de klant moet kiezen uit vooraf bepaalde maten, dan niet.

Ik hoop dat je er zo verder mee komt. ^Marc

Aron Kers answered 1 jaar ago

Dag Marc,

Dankjewel voor jouw antwoord.
Mag er dan een verschil zitten tussen particulieren klanten en zakelijke klanten? Daar maken wij nu wel onderscheid in op het gebied van de herroepingsrecht.
Mogen daar wel verschillen aangekoppeld worden?

Groet Aron

Marc Staf answered 1 jaar ago

Zeker, voor zakelijke klanten geldt het herroepingsrecht niet. Daar mag je als webwinkel zelf bepalen wat er wel en niet retour mag. Het is wel belangrijk dat je de klant daarover vooraf informeert.