Skip to content

Beschadigd retour

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsBeschadigd retour
Bert asked 3 jaar ago
Ik heb een product ontvangen wat niet goed werkt. Na overleg met de leverancier gaat het product retour. Bij aankomst geeft de leverancier aan dat het product is beschadig en niet meer bruikbaar is. Hij stuurt het product retour. Bij controle blijkt dat er sporen van beschadiging op zitten die er niet waren toen het product naar de leverancier is verzonden. Hoe ga je hiermee om.
1 Antwoorden
caleni Staf answered 3 jaar ago
Beste Bert,   Bedankt voor jouw vraag. Het is erg jammer dat er problemen zijn ontstaan bij het retourproces. Op het moment dat je iets retourneert ben je, wanneer het consumentenkoop recht van toepassing is, zelf verantwoordelijk over wat er gebeurt totdat de ontvanger het in ontvangst heeft genomen. In het geval dat het pakket dus bij de ontvanger aankomt met beschadigingen die er eerder nog niet waren en die dus ook niet door jou zijn gemeld, dan ben jij daar dus als verzender verantwoordelijk voor. Op dat moment mag waardevermindering worden toegepast om de kosten van de schade te dekken, maar is de schade zo groot dat er geen reparatie of herstel mogelijk is, dan mag de retour geweigerd worden.   Groet, Asoka
Je antwoord