Ik wil dat vodafone dit voor mij oplost. Anders wil ik desnoods helemaal stoppen met Vodafone. En dat doet best zeer na zoveel jaar. Wat zijn mijn rechten? Ik wordt dit jaar 70 en wordt hier heel erg zenuwachtig van.
Wat jammer dat het na jaren een trouwe klant te zijn geweest, nu wat stroef loopt. Laten we ervan uitgaan dat het ook bij Vodafone geen onwelwillendheid is, maar vooral te maken heeft met de enorme drukte die deze crisis met zich meebrengt. Op basis van wat jij vertelt, begrijp ik dat de telefoon geleverd is met een beschadiging, die echter pas later duidelijk zichtbaar werd. Nu is het zo dat jij als consument verplicht bent enige schade die ontdekt wordt, die niet door jou veroorzaakt is, meldt binnen 2 maanden na het moment dat je het redelijkerwijs had kunnen ontdekken.
In dit geval kunnen we dus uitgaan van 2 maanden na levering. Als jij binnen die termijn de melding hebt gedaan, dan geldt in de eerste 6 maanden ook nog dat de verkoper zal moeten bewijzen of de schade al dan niet door jou is veroorzaakt of dat het toch gaat om schade door/bij levering. Omdat het erop lijkt dat beide dingen hier van toepassing zijn zal Vodafone voor een oplossing moeten zorgen. Daarvoor kan je het beste melden dat het gaat om gebreken die bij levering al vertoond werden en dat jij daarom een beroep wil doen op de garantieregeling. Geef daarbij ook duidelijk aan welke oplossing jij graag zou zien en geef Vodafone ook bepaalde, redelijke termijn om te reageren.
Ik hoop je hiermee wat op weg te hebben geholpen, maar wil je meer weten dan kan je ook dit artikel nog eens doorlezen: https://www.webwinkelkeur.nl/inspectieplicht-klant-op-defectenschade-na-levering/
Mochten daarna nog niet alle vragen zijn beantwoord dan kun je in dit forumtopic natuurlijk een vervolgvraag stellen.