Beschadigde Vodafone toestel. Vodafone niet bereikbaar

DWQA QuestionsCategorie: WebwinkelKeur hulpBeschadigde Vodafone toestel. Vodafone niet bereikbaar
Johan van der Weele asked 4 jaar ago
Na mijn helle smartphone-leven (tientallen jaren) vodafone abonnement te hebben gehad, dit jaar weer nieuw (en duur) toestel (samsung S20) gekocht via abonnement. Zag aan begin al een (dacht ik) vuil vlekje (bepaalde lichtval). Na schoonmaken (speciaal middel voor schermen) kwam ik erachter dat het een echte beschadiging was. Ik probeer vodafone zover te krijgen dat zij hiernaar kijken en (naar ik hoop) mij een ander toestel toe zullen sturen. Ik krijg een heleboel hel;e vriendelijke mensen aan de lijn maar iedereen probeert mij door te sturen wat uiteindelijk toch niet lukt. De vodafoneshops zijn vanwege Corona dicht. Ik wil dat vodafone dit voor mij oplost. Anders wil ik desnoods helemaal stoppen met Vodafone. En dat doet best zeer na zoveel jaar. Wat zijn mijn rechten? Ik wordt dit jaar 70 en wordt hier heel erg zenuwachtig van.
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Johan, Wat jammer dat het na jaren een trouwe klant te zijn geweest, nu wat stroef loopt. Laten we ervan uitgaan dat het ook bij Vodafone geen onwelwillendheid is, maar vooral te maken heeft met de enorme drukte die deze crisis met zich meebrengt. Op basis van wat jij vertelt, begrijp ik dat de telefoon geleverd is met een beschadiging, die echter pas later duidelijk zichtbaar werd. Nu is het zo dat jij als consument verplicht bent enige schade die ontdekt wordt, die niet door jou veroorzaakt is, meldt binnen 2 maanden na het moment dat je het redelijkerwijs had kunnen ontdekken. In dit geval kunnen we dus uitgaan van 2 maanden na levering. Als jij binnen die termijn de melding hebt gedaan, dan geldt in de eerste 6 maanden ook nog dat de verkoper zal moeten bewijzen of de schade al dan niet door jou is veroorzaakt of dat het toch gaat om schade door/bij levering. Omdat het erop lijkt dat beide dingen hier van toepassing zijn zal Vodafone voor een oplossing moeten zorgen. Daarvoor kan je het beste melden dat het gaat om gebreken die bij levering al vertoond werden en dat jij daarom een beroep wil doen op de garantieregeling. Geef daarbij ook duidelijk aan welke oplossing jij graag zou zien en geef Vodafone ook bepaalde, redelijke termijn om te reageren. Ik hoop je hiermee wat op weg te hebben geholpen, maar wil je meer weten dan kan je ook dit artikel nog eens doorlezen: https://www.webwinkelkeur.nl/inspectieplicht-klant-op-defectenschade-na-levering/ Mochten daarna nog niet alle vragen zijn beantwoord dan kun je in dit forumtopic natuurlijk een vervolgvraag stellen.