Ik heb een TV besteld bij bol.com. De partner die hem levert is Marketraiding vof. Omdat na mijn bestelling de prijs van de TV ineens €120 hoger was, heb ik gelijk de volgende ochtend de bestelling geannuleerd omdat ik het niet vertrouwde. Bol liet weten dat de bestelling al te ver gevorderd was en niet meer kon stoppen. Ik heb hier gelijk op gereageerd door de bestelling te herroepen en er dus van af te zien. Ook heb ik ICS-cards waarmee de betaling gereserveerd stond laten weten dat ik de bestelling niet vertrouw en dus geannuleerd had en heb ik laten weten de bestelling niet aan te nemen en retour met de bezorger zou gaan. ICS-card kon de reservering niet opheffen. Zonder melding vooraf stond ineens de bezorger aan de deur en heb hem laten weten de levering niet te accepteren. Via Track en Trace kon ik de bestelling volgen tot aan Schiphol. De TV kwam uit Spanje???? Volgens bol zou de TV naar België gaan. TNT heeft een fout gemaakt en de bestelling onder een ander verzendnr. naar Spanje verzonden. Bol heeft gedaan alsof er geleverd is en het gereserveerde bedrag opgenomen van mijn creditcard. Er is geen contact met Marketraiding vof te krijg. Herhaaldelijk is er door Bol gevraagd aan hun om te reageren. Geen enkele reactie niet door mij maar ook niet door bol.com. Hierop heb in ICS-cards ingeschakeld. Zij kunnen/willen ook niets voor mij doen omdat ik niet de juiste router gevolgd zou hebben en ik ook geen bewijs zou hebben van de retourzending. Volgens Track en Trace is de bestelling geweigerd en via een ander verzendnummer naar Spanje verzonden en daar in goede staat ontvangen. Het weigeren om aan te nemen en dus geen retourlabel te hebben is voor mij hetzelfde als niet thuis zijn en dan niet ophalen bij een afhaalpunt. Dan heb ik ook geen retourlabel maar gaat de zending wel retour. Ik zie dat bol.com het geld van mijn creditcard heeft afgeschreven, maar er is niets geleverd. Dit lijkt mij dus niet een legale actie van bol. Hoe krijg ik nu mijn geld terug?
Beste Piet, bedankt voor je bericht. Dat is wel een erg vervelende situatie. Als ik het goed begrijp heb je de TV geweigerd aan de deur? In principe is de webwinkel verantwoordelijk voor het artikel totdat de klant deze in ontvangst heeft genomen. In dit geval heb jij de TV geweigerd, en dus niet in ontvangt genomen. De verkoper dient nu binnen 14 dagen het bedrag terug te storten op je rekening. Je kunt dit dan ook voorleggen bij bol.com en/of bij de verkoper. Het risico van de retourzending ligt in dit geval ook gewoon bij de verkoper, omdat jij de zending hebt geweigerd. Zij kunnen jou hiervoor dus niet verantwoordelijk houden en moeten gewoon netjes het aankoopbedrag binnen 14 dagen crediteren. Hoop dat je hier wat mee kunt! ^Lana
Je antwoord
Login
Log hier in als webwinkel in het Dashboard van WebwinkelKeur
Ben je nog geen lid??
Maak samen met ons en 8.000 andere leden het online shoppen vandaag nog een stuk veiliger!
Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring te verbeteren terwijl je door de website navigeert. Hiervan worden de cookies die als noodzakelijk zijn gecategoriseerd in jouw browser opgeslagen, omdat ze essentieel zijn voor de werking van basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe je deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met jouw toestemming in jouw browser opgeslagen. Je hebt ook de mogelijkheid om je af te melden voor deze cookies. Als je je afmeldt voor sommige van deze cookies, kan dit jouw browse-ervaring beïnvloeden.
Noodzakelijke cookies zijn noodzakelijk om de website goed te laten functioneren. Deze categorie bevat alleen cookies die zorgen voor basisfunctionaliteiten en beveiligingsfuncties van de website. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.
Alle cookies die mogelijk niet noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website en die specifiek worden gebruikt om persoonlijke gegevens van gebruikers te verzamelen via analyses, advertenties en andere ingesloten inhoud, worden niet-noodzakelijke cookies genoemd. Het is verplicht om toestemming van de gebruiker te verkrijgen voordat deze cookies op jouw website worden geplaatst.