Skip to content

Bestelling van voor overname

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsBestelling van voor overname
D. Pieters asked 2 weken ago

Beste, 

In juni 2022 hebben wij een webshop overgenomen. In augustus '22 kregen wij een mailtje van klant welke het product nooit heeft ontvangen, maar hier wel voor heeft betaald. Wij konden deze gegevens niet vinden omdat deze bestelling blijkbaar van voor de overname was. We hebben direct terug gemaild met de vraag wanneer deze bestelling is geplaatst. Hierop kwam geen antwoord. Nu mailt deze zelfde klant vandaag pas terug met dat deze bestelling op 14-01-2022 is geplaatst. Dit is nu een jaar na dato en van voor onze overname. Kan iemand mij vertellen hoe dit juridisch zit?

1 Antwoorden
Marc Staf answered 2 weken ago

Dag,

Goed dat je hier naar informeert, vervelend dat je zo lang naar dato pas die melding hebt gekregen.

Wanneer een product niet geleverd is, moet dit binnen een redelijke termijn worden gemeld. 7 maanden (augustus 2022) is geen redelijke termijn. Je kunt in dit geval dus wel zeggen dat de klant veel te laat is geweest met het melden.

Je antwoord