Bezorgkosten

Evelien Kraus asked 3 jaar ago
Product gaat terug. Is n andere kleur dan wat ik heb besteld. Moet wel 75,- ophaalkosten betalen. Mag dit?
Ismail Akhan Staf answered 3 jaar ago
Beste Evelien, Het moet erg vervelend zijn geweest om erachter te komen dat de stoelen niet de gewenste kleur hebben. Enig kleurverschil  in de tint van het product mag op zich wel worden verwacht, omdat de kleuren van een foto op verschillende beeldschermen verschillende resultaten kunnen geven. Echter, als het kleurverschil van het product, gelet op de aard van de zaak én mededelingen van de verkoper, niet de eigenschappen bezit welke jij naar alle redelijkheid had mogen verwachten, is er sprake volgens artikel 7:18 BW sprake van non-conformiteit. Als je daarop kan beroepen hoef jij geen extra kosten te maken om datgene te krijgen wat je hebt besteld.   Het kleurverschil kan voor de verkoper redelijk zijn terwijl dit voor jou klaarblijkelijk onredelijk is. Ik raad je aan om te kijken of de webwinkel is aangesloten bij een geschillencommissie waar de zaak aan kan worden voorgelegd. Ik hoop dat je er met de webwinkel samen tot een oplossing zullen komen waardoor dit niet nodig zal zijn en wens je een mooie dag toe.