Bol.com reviews

DWQA QuestionsCategorie: TechniekBol.com reviews
Wout Peterman asked 4 jaar ago
Beste, Sinds korte tijd zijn onze reviews via Bol.com niet langer zichtbaar.  Het gaat om deze reviews https://www.bol.com/nl/v/inktdeal.com/1375657/index.html?offerId=#ratings Ik krijg deze ook niet meer toegevoegd als externe bron en krijg deze melding: 'De review bron die je probeerde toe te voegen had geen match met je webshop URL. De URL of het BTW nummer moet te matchen zijn aan je webshop.' Hoe kan ik deze reviews alsnog toevoegen?
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Wout, Bedankt voor je bericht.

Inmiddels hebben wij meerdere meldingen van leden gekregen over dit probleem. Er zijn wat onvoorziene complicaties bij deze feature. We houden een lijst bij van alle issues en zijn ermee bezig. Hopelijk kunnen we je morgen positief berichten. Hopende je voor nu voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,

Caleni

Webwinkelkeur
Beste Wout,
Afgelopen donderdag hebben we een feature update doorgevoerd: https://www.webwinkelkeur.nl/reviews-uit-andere-platformen-automatisch-toegevoegd/

Inmiddels hebben wij meerdere meldingen van leden gekregen dat er veranderingen zijn opgetreden in de weergave van de externe beoordelingen. Er zijn helaas wat onvoorziene complicaties.

Volgens mij ervaar jij 3 verschillende problemen:
  1. De reviews van bol.com worden niet meer weergegeven. Dit probleem is opgelost, dat kun je controleren op je ledenpagina: https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/InktDeal-com_1205749/reviews
  2. Van de reviews vanuit bol.com geven we nu alleen de samenvatting weer van de laatste 3 maanden. Eerder toonden we de volledige historie. We willen opnieuw de volledige historie tonen, er is op dit moment een developer bezig om dit te realiseren. Er kan nog niet aangeven of dat vandaag ook al gaat lukken.
  3. Bol.com heeft meerdere profielen van 1 shop. We tellen die reviews wel bij elkaar op, maar we linken maar naar 1 profiel. Zou je het nog steeds een probleem vinden als straks het totale aantal reviews en de totale score wel weer klopt? We twijfelen namelijk nog of we beide links weer willen toevoegen.
Zie je zelf nog andere problemen wat betreft je externe beoordelingen?

Mijn excuses voor het ongemak. We zullen er alles aan doen om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen.  Met vriendelijke groet,

Daan
Daan Staf answered 4 jaar ago

Beste Wout, Zojuist heb ik geverifieerd dat nu al je beoordelingen bij Bol.com weer worden meegenomen. Dat kun je zien op: https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/InktDeal-com_1205749/reviewsDaarmee hebben we het belangrijkste probleem opgelost. In de loop van de week gaan we kijken of we ook een oplossing kunnen bieden dat we nu naar 1 profiel bij Bol.com linken (de reviews van alle profielen tellen al wel mee).  Mocht je verder nog iets tegenkomen bij de beoordelingen van externe bronnen dan hoor ik dat graag. Met vriendelijke groet,
Daan

Linda Ruiter answered 4 jaar ago
Beste Daan,  Wij ervaren een soortgelijke situatie, wij hebben 2 webwinkels aangemeld binnen 1 account van Webwinkel Keurmerk, van deze 2 webwinkels hebben we ook 2 verschillende aparte verkoopaccounts bij bol.com.
Bij de externe reviews haalt het systeem voor beide webwinkels nu de reviews van 1 verkoopaccount van bol.com op, waardoor nu bij 1 webwinkel de verkeerde externe reviews van bol.com worden opgehaald en getoond. In de praktijk; bij webwinkel Nero Gold worden de externe reviews van bol.com opgehaald vanuit de bol.com verkoopaccount van Nero Gold.  Bij webwinkel Hondenvoer-winkel.nl worden ook bij de externe reviews van bol.com opgehaald van de verkoopaccount van Nero Gold, hier zouden echter de reviews van bol.com van de verkoopaccount van Hondenvoer-winkel.nl moeten worden opgehaald.  Wanneer we de url voor het ophalen van de reviews van bol.com bij hondenvoer-winkel.nl willen aanpassen komt de melding: "De review bron die je probeerde toe te voegen had geen match met je webshop URL. De URL of het BTW nummer moet te matchen zijn aan je webshop."   In het dropdown menu bij externe reviews is wel de juiste webwinkel hondenvoer-winkel.nl geselecteerd Hoe kan ik dit wijzigen zodat bij de externe reviews van hondenvoer-winkel.nl de bol.com reviews van deze webshop correct worden opgehaald?
Daan Staf answered 4 jaar ago
Beste Linda, We halen nu alle bol.com beoordelingen op op basis van bedrijfsgegevens (KVK en BTW). Het profiel bij bol.com bevat helaas geen url waardoor we niet in staat zijn om op shopniveau te koppelen. Er wordt aan gewerkt om deze reviews profielen weer uit elkaar te trekken. Groet,   Daan
Robin answered 4 jaar ago
Onderhand is het mogelijk verschillende BOL.com bronnen te splitsen en worden pagina's niet meer samen gevoegd.
Mochten er verdere vragen zijn dan vernemen we die graag via info@webwinkelkeur.nl.
Linda Ruiter answered 4 jaar ago
Super, bedankt!