Graag wil ik gebruik maken van een CSV bestand om klanten uit te nodigen om een review te schrijven.
Als ik een export maak van de klantgegevens uit onze webshop, dan staat hier echter het ordernummer niet bij.
Hoe kan ik dit omzeilen?
Is dat om wat voor reden echt niet mogelijk, dan zou je zelf een fictief uniek en oplopend nummer kunnen toevoegen aan de CSV welke je als ordernummer gebruikt. Wanneer je de CSV dan lokaal bewaart kun je aan de hand van dat nummer alsnog de review terugleiden naar een klant/bestelling.
Kortom, dus zelf een uniek nummer aanmaken voor elk reviewverzoek in de CSV.
Ik heb even een test gedaan met mijn eigen naam en e-mailadres.
Ik krijg een foutmelding.
De printscreen ervan heb ik bijgevoegd.
Wat gaat er mis?

Verneem graag of het met die aanpassing wel goed gaat.
Ik heb hem als volgt opgeslagen: ‘CSV UTF-8 (door komma’s gescheiden) (*.csv)
In de lijst is dit de enige optie van opslaan als CSV gescheiden door comma’s.
Gezien de foutmelding lijkt het erop dat het bestand toch de ; gebruikt. Mocht je twijfelen, kun je het bestand dan eens naar ons mailen? Dan kan ik hem voor je nakijken.
Lees ook op https://www.webwinkelkeur.nl/faq/mijn-uitnodigingen-csv-kan-niet-geimporteerd-worden/ een uitgebreide uitleg. Daar staat onderaan de pagina ook hoe je een ; gescheiden bestand om kunt zetten naar een , gescheiden bestand middels de site “convertcsv”.