CSV bestand om klanten uit te nodigen mist ordernummer

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsCSV bestand om klanten uit te nodigen mist ordernummer
Lorin Dijkgraaf asked 4 jaar ago
Goedemorgen,

Graag wil ik gebruik maken van een CSV bestand om klanten uit te nodigen om een review te schrijven.
Als ik een export maak van de klantgegevens uit onze webshop, dan staat hier echter het ordernummer niet bij.
Hoe kan ik dit omzeilen?
Marcel Landeweerd Staf answered 4 jaar ago
We zouden je aanraden om wanneer mogelijk een export te maken waar het ordernummer wel op staat. Dit maakt het immers mogelijk om de review terug te leiden naar een echte bestelling. Is dat om wat voor reden echt niet mogelijk, dan zou je zelf een fictief uniek en oplopend nummer kunnen toevoegen aan de CSV welke je als ordernummer gebruikt. Wanneer je de CSV dan lokaal bewaart kun je aan de hand van dat nummer alsnog de review terugleiden naar een klant/bestelling. Kortom, dus zelf een uniek nummer aanmaken voor elk reviewverzoek in de CSV.
Lorin Dijkgraaf answered 4 jaar ago
Hartelijk dank voor het snelle antwoord.
Ik heb even een test gedaan met mijn eigen naam en e-mailadres. Ik krijg een foutmelding.
De printscreen ervan heb ik bijgevoegd.
Wat gaat er mis?
Marcel Landeweerd Staf answered 4 jaar ago
Ik vermoed dat het fout gaat omdat je csv de puntcomma (;) als scheidingsteken gebruikt. Ik zou je willen vragen dit te wijzigen naar de comma (,) . Verneem graag of het met die aanpassing wel goed gaat.
Lorin Dijkgraaf answered 4 jaar ago
Dit heb ik nagekeken ik heb het wel opgeslagen met comma als scheidingsteken.
Ik heb hem als volgt opgeslagen: 'CSV UTF-8 (door komma's gescheiden) (*.csv)

In de lijst is dit de enige optie van opslaan als CSV gescheiden door comma's.
Marcel Landeweerd Staf answered 4 jaar ago
Een trucje is om je CSV te openen met notepad of een andere tekstverwerker, je ziet dan direct welk scheidingsteken is gebruikt.

Gezien de foutmelding lijkt het erop dat het bestand toch de ; gebruikt. Mocht je twijfelen, kun je het bestand dan eens naar ons mailen? Dan kan ik hem voor je nakijken.

Lees ook op https://www.webwinkelkeur.nl/faq/mijn-uitnodigingen-csv-kan-niet-geimporteerd-worden/ een uitgebreide uitleg. Daar staat onderaan de pagina ook hoe je een ; gescheiden bestand om kunt zetten naar een , gescheiden bestand middels de site "convertcsv".