digitaal kopen van concert tickets

DWQA QuestionsCategorie: Questionsdigitaal kopen van concert tickets
Jan Dijkstra asked 2 jaar ago
Ik heb digitaal twee kaarten gekocht bij topticketshop. Via een mail wilde ik deze koop ontbinden. Het bedrijf weigert dat omdat in hun voorwaarden staat dat annulering niet mogelijk is en dat ik mij daarvoor akkoord heb verklaard. Maar dat bedrijf kan toch niet via eigen voorwaarden zichzelf boven de wet stellen? Zij stellen dat het kopen van concerttickets een uitzondering is op de algemene regels van koop op afstand.
Connor Rakers Staf answered 2 jaar ago
Hallo Jan, Bedankt voor je vraag! Dat ligt er aan, er zijn verschillende regels bij fysieke tickets en digitale tickets. Je ziet tegenwoordig veel dat een ticket via de telefoon wordt gedownload, en in dat geval kan er een uitzonderingsgrond van toepassing zijn, zie hier. Zou je me willen laten weten of het gaat om een fysieke of een digitale ticket? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Connor
Jan Dijkstra answered 2 jaar ago
Ik krijg de tickets op 9 november. Vrijwel altijd zijn dat digitale tickets die ik moet downloaden en deze worden dan gescand bij het theater op mijn telefoon. Met vr gr Jan Dijkstra
Connor Rakers Staf answered 2 jaar ago
Hallo Jan, In dat geval kan de winkel inderdaad het herroepingsrecht uitsluiten. Dat staat in art. 6:230p onder g BW. Dat wil zeggen dat stuk dat begint met "de levering van digitale inhoud die niet op een...". Hier staat dat de verkoper inderdaad het herroepingsrecht kan uitsluiten voor een dergelijk product, mits van te voren aan de klant is gevraagd om afstand te doen van zijn herroepingsrecht, zoals hier het geval is. Het lijkt er dus op dat Topticketshop zich wel aan de wettelijke regels houdt. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd! Met vriendelijke groet, Connor
Jan Dijkstra answered 2 jaar ago
Hartelijk bedankt.