Diverse dure retouren

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsDiverse dure retouren
Kaitlin asked 3 jaar ago
Momenteel hebben wij een klant die elke week wel dure artikelen koopt (deze kosten tot 5 keer zo duur als normale artikelen) en betaald met KLARNA. Op haar verzoek zouden die pas in januari verzonden moeten worden, omdat er stagnatie is bij de (verzekerde) postbezorging.  Wederom bestelt ze nu twee nieuwe dure items, maar annuleert alle vorige items (4 stuks) die wij speciaal besteld hebben voor haar. Binnen de twee weken termijn.  Behoorlijke schadepost, omdat deze speciale items waarschijnlijk niet meer verkocht gaan worden! Wat kan ik doen om te voorkomen dat ze dit blijft doen? (Bestellen van speciale dure producten en dan vervolgens annuleren) Hoe kan je jezelf als webwinkel tegen beschermen?
caleni Staf answered 3 jaar ago
Beste Kaitlin,   Bedankt voor jouw vraag. Helaas heb ik hierin niet meteen een oplossing voor je. Het is niet toegestaan om het herroepingsrecht te beperken of moeilijker te maken dus kan je er op die manier niets mee doen. Wanneer je echter vermoeden hebt van fraude of denkt dat deze klant jou moedwillig dwarsboomt dan heb je als winkeleigenaar altijd het recht iemand te weren uit jouw winkel. Dit geldt voor online winkels evengoed als het voor fysieke winkels geldt. Natuurlijk is het het beste om dit met de klant te bespreken en hier wellicht duidelijke afspraken over te maken.    Groet, Asoka