dropshippen

Bram Gipmans asked 4 jaar ago
Geachte heer/mevrouw,   Mijn naam is Bram Gipmans en ik ben bezig om via Shopify een webshop op te bouwen. Mijn idee is om te gaan dropshippen, maar ik heb nog enkele vragen over het juridisch gedeelte waar u mij misschien bij kan helpen.   Ik heb op deze site 'webwinkelkeur' enkele voorbeelden gevonden van algemene voorwaarden, privacy policy etc. Hier zag ik ook staan dat het verplicht is om webwinkelkeur te vermelden in de privacy policy, omdat jullie de gegevens van mijn klanten verwerken. In mijn geval klopt dit niet hellemaal, omdat Shopify dit voor mij doet. Mijn vraag is of ik dat dan alsnog moet vermelden dat webwinkelkeur dit doet?   Op de site webwinkelkeur staan allerlei juridische voorbeeld teksten, mogen deze gebruikt worden en kloppen deze ook voor dropshippen?   Ik hoor graag van u   Met vriendelijke groet,   Bram Gipmans
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Bram, Bedankt voor jouw vraag. Als je onze teksten en documenten wil gebruiken zonder een lidmaatschap bij ons te nemen, dan is het wel zaak dat je alle verwijzingen naar WebwinkelKeur uit die teksten en documenten verwijdert. Neem je wel een lidmaatschap dan mogen deze verwijzingen blijven staan. Als jij lid bent en ook reviews afneemt via ons, zijn wij een dataverwerker voor jouw website en moeten we dus ook in het privacy beleid benoemd worden.

De teksten die je op webwinkelkeur.nl vindt kunnen in beginsel gebruikt worden voor alle webshops. Het maakt daarbij niet uit of je een dropship webshop hebt of een webshop met eigen voorraad. Webshops die aan dropshipping doen worden namelijk aan exact dezelfde regels gehouden als alle andere webshops. Er is hierin geen onderscheid.  Groet, Asoka