Dropshit

Justin Sinner asked 3 jaar ago
Hallo, ik lees in het manifest dat je niet mag dropshitten bij ali etc, geldt dit ook voor Bol.com? Of mag je je webshop wel linken aan Bol.com? Kan iemand mij dat duidelijk uitleggen hoe dit werkt?   Alvast bedankt, grt Justin
caleni Staf answered 3 jaar ago
Beste Justin,   Bedankt voor jouw vraag. Wij hebben geen probleem met dropshippen in zijn geheel. We vinden het echter kwalijker wanneer dropshipping plaatsvindt vanaf platformen waar een klant zelf voor een veel lagere prijs het artikel zou kunnen bestellen. Doe jij dit via een groothandelaar of een fabrikant, waar de klant dus niet zelf een bestelling kan plaatsen, is dat anders en hebben wij daar geen problemen mee.  Tevens vinden wij het zorgelijk om te zien hoe veel dropshippers omgaan met bepalingen uit het consumentenkoop recht. Zo werken zij op een onwettige manier als het gaat om retouren en garantie. Als jij dat ook gewoon doet zoals de wet het voorschrijft dan hebben we ook op dat punt geen bezwaren tegen jouw webshop.  Houdt er wel rekening mee dat je geen keurmerk kunt krijgen voor jouw bol.com verkoopkanaal, we geven alleen keurmerken voor webshops met een eigen website en dan ook alleen voor die website. Ik hoop jouw vraag hiermee voldoende te hebben beantwoord.   Groet, Asoka
Justin SInner answered 3 jaar ago

Hallo Asoka,

Bedankt voor je bericht, dus kort samengevat.
Ik mag via bol verkopen, alleen kunnen klanten via bol geen review schrijven of ontvangen via jullie?
En ik hou dan toch wel gewoon mijn keurmerk op mijn webshop?
Dat moet ik toch los van elkaar zien?

Mvg Justin

caleni Staf answered 3 jaar ago
Beste Justin,   Je omschrijft het juist. Je mag gewoon verkopen via bol.com, maar klanten die via bol.com bestellen mogen geen beoordeling plaatsen of geschilbemiddeling aanvragen bij ons omdat je niet bij ons bent aangesloten met jouw bol.com verkoopkanaal. Als je een abonnement neemt ben je wel bij ons aangesloten met jouw webshop. Klanten die daar dus iets bestellen mogen wel gebruik maken van onze dienst.   Groet, Asoka