Skip to content

EAN codes kopen

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsEAN codes kopen
Vivi asked 4 maanden ago
Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met het aankopen van EAN codes en zo ja bij welk bedrijf kunnen wij dit beste kopen?
Groeten, Vivian

2 Antwoorden
Nizella Nukic Staf answered 4 maanden ago
Hallo Vivian, goed dat je hiernaar informeert. In dit gastblog vind je alle informatie over EAN codes en eventuele aanbieders. Ik kan je helaas niet doorverwijzen naar een aanbieder. Ik raad je aan om je goed te laten informeren bij de verschillende aanbieders en om naar aanleiding daarvan een keuze te maken. Ik hoop dat je hier verder mee komt en dat je een goede aanbieder vindt! Groeten Nizella

Marcel Landeweerd Staf answered 4 maanden ago
Aanvullend op wat Nizella zegt, zou ik persoonlijk je aanbevelen op je EAN nummers bij http://www.gs1.nl te kopen.

EAN nummers zijn nodig om producten te kunnen herleiden. Daarom is het o.a. belangrijk dat EAN nummers uniek zijn en terug te voeren zijn naar een fabrikant. Ik zie veel EAN verkopers die codes verkopen die dit niet zijn. Vaak gaat het namelijk om EAN nummers uit andere landen of zelfs nummers die gewoon gegenereerd zijn zonder enige vorm van administratie.
Stel een product veroorzaakt een brand, dan zou aan de hand van het EAN nummer de fabrikant achterhaald moeten kunnen worden. Dat is bij codes zonder administratie naar mijn idee niet mogelijk. Ook zie ik op veel marktplaatsen een chaos doordat verschillende producten soms dezelfde EAN nummers hebben, doordat meerdere aanbieders dezelfde nummers aan andere partijen verkopen.

Wil je snel je producten op Bol op een ander platform dan kan een andere goedkopere aanbieder een snelle oplossing zijn. Ik vermoed alleen dat het niet kunnen garanderen dat een nummer uniek is in de toekomst voor problemen kan zorgen op deze platformen. Je kunt dan bijvoorbeeld toevallig een magnetron verkopen dat hetzelfde EAN nummer heeft dan een wasmachine, dit zal niet vaak voorkomen, maar ik denk dat platformen dit zullen willen voorkomen en op termijn ook alleen codes van een partij als GS1 zullen accepteren.

Naar mijn weten kan in Nederland alleen GS1 garanderen dat codes uniek zijn en herleidbaar. Ze zijn wat duurder, maar bieden ook een ander product. De kosten zitten hem immers niet in het aanmaken van de codes, maar in het bijhouden van de administratie zodat codes herleidbaar en uniek zijn.

Je antwoord