Één BV, maar twee webshops - nieuwsbriefinschrijvingen

DWQA QuestionsCategorie: JuridischÉén BV, maar twee webshops – nieuwsbriefinschrijvingen
Hugo Kleyn asked 4 jaar ago
Beste Webwinkelkeur,   Wij zijn klant bij jullie onder twee namen: 2dekansje.com & Scheppachshop. Beide Websites vallen onder één bedrijfsnaam: New Returns BV.   Vraag: Als iemand zicht inschrijft op de nieuwsbrief van ScheppachShop. Mogen wij dan met 2dekansje.com een nieuwsbrief sturen? Maar ook andersom.

Wij denken van wel, maar willen het even aan jullie vragen.   Alvast bedankt Hugo
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Hugo, Bedankt voor jouw vraag. Dat is een goede vraag. Strikt gezien mag het als het gaat om hetzelfde bedrijf, echter moet dan wel onder anderen via het privacy beleid duidelijk worden gemaakt, dat informatie tussen de twee shops wordt uitgewisseld. Dit is vooral nodig om transparantie te geven over deze connectie tussen de webshops. Doe je dit namelijk onaangekondigd en zonder dat de klant weet dat dit kan gebeuren, dan kan het ervoor zorgen dat de klant het vertrouwen in beide webshops verliest.

Zoals gezegd kan je het vermelden in het privacy beleid, maar het is ook niet onverstandig om het te vermelden op een meer centrale plaats op jouw website. Zo'n plek zou bijvoorbeeld in de footer van de website zijn
Groet, Asoka