Ervaringen worden niet meer geplaatst

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsErvaringen worden niet meer geplaatst
Yvonne Tel asked 2 jaar ago
Beste, In januari heeft iemand blijkbaar nog een recensie geplaatst maar deze is niet terug te vinden op de site. Ik vind dat ik weinig feedback krijg en denk erover om over te stappen op een ander review platform. Ik betaal maar krijg er weinig voor terug vind ik...
caleni Staf answered 2 jaar ago
Goedemorgen Yvonne,

Goed dat je even contact op neemt. Ik vind het jammer om te horen dat je het idee hebt dat je weinig feedback krijgt. Wij hebben namelijk zelf altijd het idee onze leden goed op weg te helpen en er voor ze te zijn. Wanneer je namelijk mailt, reageren wij binnen 1 werkdag (vaak al binnen een paar uur) en ook is bellen via een bel afspraak mogelijk. Ik ben daarom wel erg benieuwd welke feedback je mist. We helpen je uiteraard graag verder.

Wat betreft de review, zoals ik kan zien, is deze review inderdaad van januari. Echter is dit een one-click review (een review zonder beoordeling) en dit is de reden dat deze niet zichtbaar is omdat er geen beschrijving bij staat. Hij telt dus wel mee in het gemiddelde cijfer, maar omdat er geen beoordeling met beschrijving is afgegeven kan deze ook niet worden getoond.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Yvonne answered 2 jaar ago
Hoi, Het gaat niet om jullie feed back, maar die van de webshop klanten. Ik krijg zelden een beoordeling, dat vind ik raar.
Ik pak de producten prachtig in, ik doe er een persoonlijk kaartje en cadeautje bij en na een paar dagen krijgen ze dus een verzoek om een review te plaatsen. Alleen doet niemand dat. Ik twijfel dan of ze een uberhaupt een mail krijgen. Waarom krijgen zoveel webshops zoveel reviews en ik zelden? Groetjes, Yvonne
caleni Staf answered 2 jaar ago
Goedemiddag Yvonne,

Bedankt voor je reactie. Fijn om te lezen dat je niet onze feedback bedoelde. Ik kan mij voorstellen dat je je afvraagt hoe het kan dat je zo 'weinig' reviews ontvangt. Zoals ik kan zien worden je review uitnodigingen wel allemaal verzonden en ook redelijk veel geopend. Het heeft met verschillende factoren te maken waardoor reviews misschien minder worden achtergelaten. Ook moet ik je meegeven dat sinds de pandemie er natuurlijk zoveel online wordt besteld, dat klanten een beetje review moe zijn.

Je zou dus je uitnodiging al zo moeten laten opvallen dat je klanten denken 'hej, wacht even, daar moet ik iets mee'. We zijn momenteel met een onderzoek bezig en een nieuwe reviewdesign. Hieruit is al wel gebleken dat hoe minder tekst, hoe beter het werkt. Je uitnodigingstekst kun je personaliseren in je dashboard onder uitnodigingen>instellingen. Met een aantal maanden kunnen we hopelijk ook een nieuw design aan onze leden bieden, hopelijk ontvang je hierdoor nog meer reviews.

En uiteraard denk ik graag met je mee op welke manieren je je klanten nu nog kan bereiken. Verstuur je bijvoorbeeld al een link in je orderbevestiging? Of bijv. een QR code om te scannen wanneer ze de bestelling ontvangen? Wat doe je via social media etc. Wellicht kan ik hierin nog even met je meedenken.