Exporteren reviews na webshop weiziging

DWQA QuestionsCategorie: TechniekExporteren reviews na webshop weiziging
Meilon van Abs asked 2 jaar ago
Geachte dhr./mevr.,   Ik heb een vraag, wij runnen een webshop met jullie als onze reviewprovider, ook voor producten.  Nu zijn we langzamerhand bezig om een nieuwe versie van onze webshop online te zetten. Het zal op Woocommerce blijven draaien (net als nu) maar door voortschrijdend inzicht zullen de producten niet in dezelfde manier ingedeeld worden (meer variatieproducten, minder simpele producten). Hierdoor zullen de productID's waarschijnlijk grootendeels of allemaal veranderen.   Nu is mijn vraag;    Hebben jullie ervaring met een migratie waarbij ik onze productreviews kan behouden/overzetten ook al zijn de productid's niet gelijk?   Met vriendelijke groet,   Meilon van Abs Meaningfulcrafts.com
caleni Staf answered 2 jaar ago
Goedemorgen Meilon,

Goede vraag, eerlijk gezegd durf ik je het juiste antwoord niet te geven. Ik ga het navragen bij onze technische dienst. Helaas zal dit heel iets langer duren dan je van ons gewend bent. Ik ga ervan uit dat ik je hier dinsdag een antwoord op kan geven.
caleni Staf answered 2 jaar ago
Hoi Meilon,

Inmiddels heb ik een reactie van onze technische dienst. Zij geven aan dat dit inderdaad een issue is. Jullie moeten de oude product ID's (post ID) linken met de nieuwe product ID en comment_post_ID bijwerken in commentaren (reviews). Als al jullie product reviews van ons zijn, kunnen jullie ook deze oude product-ID (post-ID) met het nieuwe product-ID mappen en ze zullen automatisch worden bijgewerkt vanuit onze plugin.
Maar dit werkt dus alleen als alle product reviews via ons zijn verzameld. Hoe zijn jullie van plan om de migratie te doen? Met een plugin? Handmatig toevoegen van producten uit wp-admin of een programmeur gaat om dit te schrijven voor jullie?