Flamadeal.nl Amsterdam

DWQA QuestionsCategorie: JuridischFlamadeal.nl Amsterdam
Jelske Booyink-Dokman asked 3 jaar ago
Ik heb een artikel online gekocht bij Flamadeal.nl Amsterdam. Nu blijkt deze totaal niet aan de verwachtingen te voldoen. En wil ik het retourneren. Ik krijg nu van hen alleen maar een retouradres in China ( er staat wel een Postbusnr. In NL op het verzonden pakket) waarmee het retourneren HEEL VEEL kosten voor mij als consument zal betekenen.  Mag dit zomaar?? Hoor graag zsm van u. MvrGr Jelske
Lana answered 3 jaar ago
Beste Jelke, bedankt voor je bericht. Ik heb de website even bekeken. In principe moet iedere Nederlandse webwinkel een retouradres hebben. Zij moeten op hun website ook laten weten welk adres dit is. Het is in ieder geval erg duidelijk dat deze webwinkel zich niet aan de nederlandse wetgeving houdt. Het vervelende met dit soort partijen is dat ze geen enkele contactgegevens op hun website hebben. Dan is het dus bijna onmogelijk om ertegen te handelen. Voor de toekomst wil ik je meegeven om te zorgen dat je bij een partij besteld met een keurmerk en met duidelijke retourgegevens en contactgegevens op hun website. Voor nu ben ik bang dat je niet anders kunt dan het pakketje terug te sturen naar China of deze te houden. Daarnaast kun je een melding maken bij de Autoriteit Consument & Markt: https://www.acm.nl/nl.
Mochten er verder nog vragen zijn stel ze gerust! ^Lana
Karin answered 3 jaar ago
Hi Hetzelfde overkomt mij. Het product is nog geen 10% van de verkoopwaarde waard. Het is heel frustrerend dat er niets te doen is tegen dit soort bedrijven. Groetjes Karin