Fraude bij internet aankoop

DWQA QuestionsCategorie: JuridischFraude bij internet aankoop
H. Scholte asked 3 jaar ago
Goedendag,   een klent heeft in het verleden een product gekocht, hiervan is de garantie verlopen. Klant is hier niet blij mee. Nu bestelt hij het zelfde product nogmaal. Bij ontvangst verwisselt hij het defecte deel en stuurt het artikel binnen 14 dagen retour. Hoe kan ik deze aangifte doen van de praktijken van deze klant?
Nizella Nukic Staf answered 3 jaar ago
Hallo, jeetje vervelend dat jouw klant deze manier van retourneren heeft gekozen. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Wat je kunt doen is het unieke product nummer controleren. Ieder product heeft een eigen (streepjes)code. Deze vergelijk je met het product welke je naar de klant hebt verstuurd. Indien deze niet overeenkomen hoef je de retourzending niet te accepteren. Nou ken ik het volledige verhaal niet, ik weet niet in hoeverre de garantie is verlopen etc. Als je het erover wilt hebben mag je mij een e-mail sturen (info@webwinkelkeur.nl) t.a.v. Nizella. Ik kijk graag met je mee naar een gepaste oplossing die voor beide partijen goed werkt. Ik hoop dat je hier verder mee komt en ik wens je een mooie dag toe. Groeten Nizella.