geen optie voor achteraf betalen

DWQA QuestionsCategorie: WebwinkelKeur hulpgeen optie voor achteraf betalen
Milco Pot asked 4 jaar ago
goedendag, Ik probeer mijn webwinkel het keurmerk te laten krijgen, maar mijn betalingen lopen via mollie en de achteraf betalen optie van klarna is helaas niet goedgekeurd. Zij hebben geen andere opties voor achteraf betalen, maar we hebben wel PayPal als betaalmethode en we kunnen eventueel ook credit card als betaalmethode accepteren. Daarmee zijn de afnemers ook verzekerd voor als zij hun producten niet geleverd krijgen. Daarom vroeg ik mij af of we hiermee wel het keurmerk zouden kunnen krijgen. Het gaat om de volgende website: https://www.mondkapjes-kopen.nu/ Wij willen juist voor een eerlijke prijs en service de strijd aan gaan met de malafide websites die niet leveren en woekerprijzen vragen. Alvast bedankt
Nelianne answered 4 jaar ago
Een achteraf betaal optie aanbieden is voor elk bedrijf verplicht, of het nu een webwinkel betreft of een offline winkel. Je kunt als bedrijf nooit van je klant eisen om meer dan 50% voor ontvangst van een product te betalen. Je kunt dit zelf regelen door bijvoorbeeld 50% vooraf te factureren en de rest achteraf, maar online wordt er ook veel gebruik gemaakt van achteraf betaalaanbieders als Afterpay, Billink of Klarna. Bij WebwinkelKeur is dit momenteel geen keuringscriteria, gezien het als klant heel goed mogelijk is om vooraf zelf te controleren of een webwinkel een dergelijke betaalmethode aanbied. Wel raden we je sterk aan om een dergelijke achteraf betaal methode aan te bieden.