Geld retour

J.T. de Jong asked 3 jaar ago
Ik heb een product geretourneerd naar een Webwinkel met een retourformulier van hun. We hebben geen track & trace nummer van deze retourzending. Wel een Kassabon. De webwinkel accepteert dit niet. Heb ik dan evengoed recht op terugbetaling ?
Robin Hulskers Staf answered 3 jaar ago
Bij retour zijn er een paar regels waar een consument zich aan moet houden:

Retour binnen 14 dagen melden, na melding binnen 14 dagen retourneren.
(Retourneren zonder melden binnen 14 dagen wordt ook wel eens gedaan, maar kan vertraging in het proces opleveren)
Retour in goede orde terugsturen, anders kan een webwinkelier schadevergoeding vragen (tot wel 100%)
Verantwoordelijkheid voor het retourneren ligt doorgaans bij de consument.

Ik denk dat je beste koers is contact zoeken met het postorderbedrijf dat jouw retour in behandeling heeft genomen.
Uiteindelijk zul je dit probleem bij de bron moeten aanpakken, als de webwinkel aangeeft geen retour te hebben ontvangen zal een kassabon waarschijnlijk niet voldoende bewijs zijn.

Daarbij staat een succesvol retour niet enkel gelijk aan het initiëren van een retour maar eerder het uiteindelijk ontvangen van het product door de webwinkelier. We zien vaak dat consument en webwinkelier elkaar in dit soort processen als tegenstanders zien, beter kun je samenwerken om er achter te komen waar in het proces het retourneren is misgelopen.

Veel succes met deze vervelende situatie!