Geleverde kranen niet hetzelfde als foto in webshop

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsGeleverde kranen niet hetzelfde als foto in webshop
Pat vd Bergh asked 2 jaar ago
Hallo Mijn zoon en schoondochter hebben in een webshop zwarte kranen en douche koppen gevonden en besteld. Nu zijn de bestelde delen binnen en blijkt dat er witte ‘sproeiers’ in de douchekoppen zitten terwijl er zwarte ‘sproeiers’ getoond waren, ook is de achterplaat van de kraanbediening ineens voorzien van goudgekleurde symbolen terwijl er op de foto in de webshop een geheel zwarte achterplaat getoond was zonder die lelijke symbolen… Webshop benadert en probleem uitgelegd, volgens medewerker van de webshop kan het kloppen dat er ‘detailverschillen’ kunnen zijn. De kranen terugsturen mag wel maar de retourkosten zijn voor zoon en schoondochter…. Mijn inziens verstuurd de webshop andere goederen dan ge-etaleerd, hadden deze “detailverschillen” op de foto’s getoond geweest, dan waren deze goederen niet besteld. In dit geval moet de webshop toch zeker ook de retourporto betalen neem ik aan. Hoe dit nu aan te pakken ?   met vriendelijke groet  P vd Bergh
Vraagtags:
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Beste Pat,   Bedankt voor jouw vraag. Het moet een grote teleurstelling zijn geweest voor jouw zoon en schoondochter om een kraan te krijgen die er anders uitziet dan de afbeelding op de website. Volgens artikel 7:17 BW beantwoordt een zaak niet aan de overeenkomst indien deze, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De gekochte zaak zou in dat geval non-conform zijn.   Het is jammer dat de winkel de retourkosten niet voor zich wil nemen en de klacht niet heeft opgelost. Je kunt kijken of de webwinkel is aangesloten bij een geschillencommissie. Ook kun je de klacht doorzetten naar het Europees ODR Platform.   Mijn advies is toch nogmaals contact te zoeken met de webwinkel voordat je de klacht doorzet. Wellicht zullen zij de klacht alsnog willen oplossen in plaats van een geschillenprocedure aan te gaan.   Ik hoop dat je hier verder mee komt en dat jouw zoon en schoondochter snel een mooie kraan zullen vinden welke aansluit op hun wensen.