Google Reviewfragment fout: Ongeldig objecttype voor veld 'itemReviewed'

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsGoogle Reviewfragment fout: Ongeldig objecttype voor veld ‘itemReviewed’
Arnold de Witte asked 4 jaar ago
Hi! Het lijkt erop dat jullie module een google crawl fout veroorzaakt bij ons. Hoe lossen we dit op ? Groet, Arnold
Marcel Landeweerd Staf answered 4 jaar ago
Beste Arnold,
Het lijkt erop dat je inmiddels de rich snippet code van je webwinkel hebt verwijderd. De code die ik hier zie lijkt niet de standaard code te zijn die wij beschikbaar stellen? Kan het zijn dat dit maatwerk is? Sinds kort heeft Google het beleid gewijzigd als het om rich snippets gaat, de controle hierin is dan ook strenger dan deze vroeger was.

Wat ik je zou adviseren is om deze rich snippet code te verwijderen en de optie "Rich Snippet via JSON" bij onze sidebar te activeren. Je leest hoe dit moet op https://www.webwinkelkeur.nl/faq/hoe-activeer-ik-rich-snippet-sterren/ . Deze rich snippet code wordt automatisch geplaatst en bijgewerkt op je website.

Door activatie van de optie “rich snippets via de WebwinkelKeur sidebar” wordt review informatie gestructureerd doorgegeven aan zoekmachine’s als Google. Google gebruikt deze informatie alleen niet langer voor weergave van sterren, je leest daar alles over in het blog over de beleidswijziging van Google. Wel blijft het nuttig om deze optie te activeren, gezien andere zoekmachine’s nog wel sterren kunnen weergeven en Google de informatie wel kan gebruiken binnen haar algoritme. Op https://www.webwinkelkeur.nl/faq/rich-snippet-code-testen lees je meer over het testen van je rich snippet code.