Google Reviews

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsGoogle Reviews
Marije Laman Trip asked 5 maanden ago

Hi, gaat het wel goed met onze google reviews? Naar mijn idee groeien die niet hard genoeg mee. Hoe komt dat? Hoor graag! Groetjes Marije

Ismail Akhan Staf answered 5 maanden ago

Hi Marije,

Ik geloof dat je de reviews bedoelt voor de Google seller rating. Google wil alleen reviews met unieke teksten meenemen voor deze dienst. Als er meerdere reviews zijn met nagenoeg dezelfde tekst worden deze reviews geteld als 1 review.

Daarnaast zag ik dat je ook gebruik maakt van one-click reviews en daardoor ook reviews zonder tekst hebt ontvangen. Reviews zonder tekst neemt Google niet mee in de Google seller rating.

Ik wens je veel reviews met unieke teksten toe 😁

Marije answered 5 maanden ago

Hi Ismail, raad je aan om geen gebruik te maken van one-click reviews? En hoe kunnen we meer reviews op trutspilot krijgen? Kunnen jullie daar ook bij helpen?

Ismail Akhan Staf answered 5 maanden ago

Hi Marije,

Het uitschakelen van de one-click reviews zou ervoor zorgen dat je in ieder geval reviews met tekst ontvangt. Dit kan echter ook leiden tot een vermindering van het aantal ontvangen reviews. Wellicht zou je het tijdelijk kunnen uitschakelen om te kijken of dit het gewenste effect oplevert.

Om meer reviews bij Trustpilot te verzamelen raad ik je aan om het percentage van de Multi-platform feature aan te passen. Momenteel verwijs je de helft van de reviewverzoeken door naar Googel en 0% naar Trustpilot. Het percentage kun je in het dashboard aanpassen onder Reviews > Uitnodigingen > Instellingen > Multi-platform.