Google Sellar Rating sterren/reviews t.o.v. van google Reviews

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsGoogle Sellar Rating sterren/reviews t.o.v. van google Reviews
Twan asked 3 jaar ago
Goedemorgen, Vanuit ons bedrijf MTrading hebben wij een betaald account bij Webwinkelkeur voor onze webwinkel homeliving.nl. Rich snippets hebben wij een tijd geleden geactiveerd en zijn nu geinteresseerd om ook Google Sellar Rating (GSR) te implementeren. Het is ons alleen niet duidelijk of de google reviews die je verzameld of die klanten kunnen achterlaten op google, de reviews zijn die uiteindelijk zichtbaar worden in sterren in je betaalde zoekresultaten (ads)? Is het zo dat als je 100 google reviews in 12 maanden verzameld dat deze weergegeven gaan worden?

Of moet je voor GSR "andere" reviews verzamelen? Of een bepaalde koppeling tussen een google partner die de reviews verzameld zodat de data omgezet wordt in sterren? Stel dat er binnen 12 maanden 100 verschillende reviews ingevuld worden in google reviews, aan de voorkant bij google, is dat voldoende om aan de voorwaarde van GSR te voldoen?   Met vriendelijke groet,
Twan van Hoof
Lana answered 3 jaar ago
Beste Twan, bedankt voor je bericht. Er zijn een aantal voorwaarden waar je aan dient te voldoen voordat je de GSR kunt activeren. Ik wil je even verwijzen naar het blog dat wij hierover hebben geschreven: https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/reviews/reviews-in-google/google-seller-rating/. Ik hoop dat je daar al je antwoorden in kunt vinden. Mocht dit niet lukken dan hoor ik het graag! ^Lana