Skip to content

Google Seller Rating

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsGoogle Seller Rating
Julian Bijman asked 2 weken ago

Dag,

Wij betalen al ongeveer 3 jaar voor de Google Seller Rating, alleen nu valt mij pas op dat lang niet alle reviews getoond worden. Wij hebben 1682 reviews, maar in google shopping worden er slechts 47 getoond. Dat lijkt mij niet helemaal te kloppen...

 

In Merchant lijkt helemaal niks getoond te worden: https://customerreviews.google.com/v/merchant?v=19&q=shop.dutchperformanceproducts.nl&c=NL

 

Hoop dat dit opgelost kan worden en dat jullie ons kunnen compenseren. 

 

Hoor het graag!

11 Antwoorden
Marc Staf answered 1 week ago

Dag Julian,

Wat vervelend dat de reviews niet worden getoond bij Google, dat kan de volgende oorzaken hebben:

  • Je hebt geen 100 unieke beoordelingen in de afgelopen 12 maanden (Google heeft een algoritme om te bepalen of reviews uniek zijn. Het aantal kan dus lager uitpakken dan wat ons dashboard toont. Bovendien kan het tot 3 weken duren voor wijzigingen zichtbaar zijn i.v.m. indexatie tijd door Google. Deze beoordelingen moeten van ons zijn, geïmporteerde beoordelingen tellen uiteraard wel mee (geen externe bronnen).
  • De score is lager dan 3,5 uit 5 sterren.
  • Google kijkt voor de kwalificatie naar de beoordelingen per land. "Starting early-October, we will begin displaying your seller rating on a per-country basis to better reflect the experience you provide to your customers in a particular country. This means you may have a different seller rating in different countries that provides a more accurate representation of the quality of your service to a specific country. Along with this change to show individual ratings per country, we are lowering the existing threshold of reviews required for seller ratings from the current 150 global reviews to 100 reviews per country. The reviews from users in a given country will only contribute to your rating for that country."
  • Je maakt gebruik van URL’s met subdomeinen in je campagne die de sterren niet tonen (example: discount , monsite.fr)
  • Je hebt binnen je Google Ads de sterren verduisterd (bewust of onbewust): check dit formulier: https://support.google.com/google-ads/answer/7175034?hl=nl

Wil je checken of een van deze oorzaken bij jou de reden is?

Julian answered 1 week ago

Dag Marc,

We zitten al jaren bij webwinkelkeur en komen makkelijk aan het anantal (positieve) reviews. Onze shop staat wel op shop.dutchperformanceproducts.nl (subdomein dus). Weet niet of dat er nog wat mee te maken heeft?

 

Marc Staf answered 1 week ago

Op dat domein is Google Seller Rating (GSR) geactiveerd, daar lijkt het dus niet aan te liggen. Je hebt de sterren niet (onbewust) verduistert binnen Google Ads?

Binnen je automatische extensie instellingen van je Google Ads Dashboard moet je de volgende instelling hebben opgeslagen: "Alle automatische extensies gebruiken die de prestaties van advertenties doorgaans verbeteren".

Deze vind je onder je Google Ads Dashboard onder > Overzicht > Advertenties en extensies > Geautomatiseerde extensies > vervolgens klik je op de drie puntjes ("Meer") rechts bovenin >  Geavanceerde opties >  Kies je de bovenste optie "Alle automatische extensies gebruiken die de prestaties van advertenties doorgaans verbeteren" > ten slotte sla je het op.

Julian answered 1 week ago

Dag Marc,

 

Die opties zie ik niet precies zoals je ze beschrijft. Wellicht is het gewijzigd ondertussen, alleen alles staat wel aan. Zie screenshot.

https://drive.google.com/file/d/15TEQPZ3mHwjkrJyvADTjsCj2UsR_kppB/view?usp=sharing

Marc Staf answered 1 week ago

Duidelijk, dan lijkt het daar dus niet aan te liggen. Ik ga ons developmentteam vragen of zij de reden kunnen achterhalen waarom de reviews niet bij Google worden getoond. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug.

Marc Staf answered 1 week ago

De reviews zijn terug te vinden op:

https://customerreviews.google.com/v/merchant?v=19&q=dutchperformanceproducts.nl&c=NL

Is dit door jullie in ons systeem aangepast?

Julian answered 1 week ago

Dag Marc, ik heb verder nergens aangezeten. Is het nou wel goed gekoppeld? Of moet er nog wat aangepast worden. 

Marc Staf answered 1 week ago

Het issue is dat de URL bij Verified reviews anders is dan bij Google Shopping. De URL die bij ons bekend is (en ook bij Verified Reviews) is shop.dutchperformanceproducts.nl en bij Google is het dutchperformanceproducts.nl

Er is dus niets daarin gewijzigd door jullie?

Julian Bijman answered 1 week ago

Nee.. Hoe kunnen we die bij Google dan wijzigen naar shop.dutchperformanceproducts.nl? 

Marc Staf answered 1 week ago

Die vraag leg ik voor aan Verified Reviews, zodra ik meer weet laat ik je dat weten.

Marc Staf answered 11 uur ago

Dag Julian,

Helaas heb ik nog niets vernomen van Verified Reviews, ik stuur ze een reminder.

Je antwoord