Skip to content

Google seller rating

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsGoogle seller rating
Marco asked 5 dagen ago
Goedemiddag,
Ik betaal nu al een tijdje voor Google Seller rating, maar deze sterren zijn nog steeds niet zichtbaar.

2 Antwoorden
asoka Staf answered 5 dagen ago
Beste Marco,

Bedankt voor jouw opmerking. Ik zie dat de reviews door ons goed zijn doorgegeven aan Verified Reviews en daarna aan Google. Dit kan je zien via de Google Seller Rating pagina binnen het dashboard. Dat je de sterren niet ziet kan echter ook nog andere oorzaken hebben welke wij niet kunnen beïnvloeden. Er moet een Google Ads of Shopping campagne lopen. Daarnaast bepaalt Google zelf wanneer de sterren wel/niet getoond worden, ook bij betaalde zoekresultaten. In dit geval kan ik je dus geen oplossing bieden omdat vanuit ons alles wel wordt doorgegeven. De reden dat de sterren niet worden weergegeven ligt daarom in het proces dat daarna komt.
Mocht je hier meer vragen over hebben of wil je meer uitleg over de Google Seller Rating pagina in het dashboard, dan kan je ons ook mailen.

Groet, Asoka

Marcel Landeweerd Staf answered 3 dagen ago

Beste Marco,
Ik heb ook even meegekeken.

Allereerst heb ik gecontroleerd of de Google Seller Rating bij jou werkt. Dat heb ik gedaan middels de url https://www.google.com/shopping/ratings/account/metrics?v=9&q=webwinkelkeur.nl&c=NL, waarbij je webwinkelkeur.nl hier vervangt door je eigen domeinnaam. Daar zie ik dat je sterren in Google hebt. Daarmee werkt de Google Seller Rating.

Nu begrijp ik dat je die sterren niet altijd ziet bij je advertenties, helaas is het daarbij Google die bepaald wanneer de sterren wel of niet worden weergegeven. In jouw geval zie ik gewoon de sterren als ik zoek op je bedrijfsnaam. Per persoon kan dat alleen verschillen. De screenshot zullen we je ook privé toesturen.

Mijn conclusie is dan ook dat de sterren gewoon werken, maar inderdaad niet altijd worden weergegeven. In het algemeen zie ik dat de sterren steeds minder worden weergegeven in de Google Ads, dit is een beslissing die Google zelf maakt, wij kunnen er alleen voor zorgen dat je een werkende Adwords extensie hebt zodat je kans maakt op de sterren bij je advertenties.

Zie ook https://www.webwinkelkeur.nl/faq/sterren-google-seller-rating-niet-zichtbaar/ voor een uitgebreide uitleg.

Je antwoord