Google sterren

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsGoogle sterren
donna asked 3 jaar ago
Ondanks dat ik alles goed in heb gesteld voor de zowel Rich Snippet Sterren en de Google Seller Rating (hier betaal ik netjes voor) toont google nergens geen sterren voor hip-wonen.nl?
Ismail Akhan Staf answered 3 jaar ago
Beste Donna, Jammer dat je de sterren van de Google Seller Rating niet ziet verschijnen. Voor ik inga op de eventuele oorzaken waardoor de Google Seller Rating sterren  niet zichtbaar zijn, moet ik je aangeven dat de Rich Snippet sterren door een beleidswijziging van Google alleen op de product pagina's terug te zien zijn. Je kunt controleren of de Google Seller Rating is geïndexeerd door in te loggen in je WWK Dashboard > Promotie > Google Seller Rating > Rechtsonder Google Ads/Shopping. Je krijgt dan een nieuwe pagina van Google waarin de rating te zien is. Er kunnen een aantal oorzaken zijn waardoor de Google Seller Rating sterren niet in je Google advertenties te zien zijn:
  • Je hebt opzettelijk (vrijwillig of per ongeluk) de sterren ‘overschaduwd’ binnen je Google Ads-campagnes
  • Wanneer je meerdere keren (vaak achter elkaar) op dezelfde zoektermen zoekt, heeft dit invloed op de zoekresultaten van Google. Zowel van de organische als betaalde resultaten. Hierdoor kan het zijn dat Google de sterren (even) niet meer aan je laat zien.
  • Google bepaalt zélf de beste tijden om je Google Seller Rating sterren te laten zien. Het kan dus zijn dat je ze daardoor soms niet tegenkomt.
  • Google onthoudt waar je op zoekt of recentelijk op gezocht hebt (caching Google).  Aan de hand van de cache bepalen ze of de sterren voor je relevant zijn of niet.
  • Ook je bieding en Ad Rank zijn van invloed op het wel/niet weergeven van de Google Seller Rating. Hier staat geen vaste waarde voor, maar een Ad Rank van 7 of hoger wordt geadviseerd.
Ik adviseer je de bovengenoemde punten na te lopen. Mocht je nog vragen hebben kun je altijd een bericht sturen naar info@webwinkelkeur.nl