GSR werkt niet?

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsGSR werkt niet?
Ben asked 1 jaar ago

Hoi! Wij hebben GSR al ruim een jaar aan staan denk ik. Heb echter nog nooit een ster bij een betaalde campange op Google Shopping gezien.
Doen wij iets verkeerd?

Hi Ben,

Goed dat je dit vraagt. Nee, je doet niets verkeerd. Zowel op de website van Echte Beoordelingen als op de website van Google Reviews staat alles goed. Je hebt ook meer dan genoeg reviews in het afgelopen jaar verzameld.

Het kan zijn dat je de Google Seller Rating sterren de ene keer wél ziet verschijnen en de andere weer keer niet. Dat kan komen door deze redenen:

• Wanneer je meerdere keren (vaak achter elkaar) op dezelfde zoektermen zoekt, heeft dit invloed op de zoekresultaten van Google. Zowel van de organische als betaalde resultaten. Hierdoor kan het zijn dat Google de sterren (even) niet meer aan je laat zien.
  • Google bepaalt zélf de beste tijden om je Google Seller Rating sterren te laten zien. Het kan dus zijn dat je ze daardoor soms niet tegenkomt.
  • Google onthoudt waar je op zoekt of recentelijk op gezocht hebt (caching Google).  Aan de hand van de cache bepalen ze of de sterren voor je relevant zijn of niet.

Hoi Marc,

Bedankt voor je reactie. Afgelopen week heb ik 50 klanten gevraagd eens te kijken wat ze zien op Google Shopping. Niemand heeft een ster gezien.
Daarnaast letten wij er zelf nu ook exra op. Dus vanaf verschillende toestellen, internetaansluitingen, browsers en toestellen: geen ster te zien. Het valt ons wel op dat bij onze concullega's de sterren eigenlijk wel altijd zichtbaar zijn. Dat geeft toch te denken dat er meer aan de hand lijkt te zijn.

Zou je eens met ons mee kunnen / willen kijken? Het is anders zonde om deze (betaalde) dienstverlening verder af te nemen.

Dank voor het meedenken in ieder geval!

Ben answered 1 jaar ago

In ons Google Merchant Center zie ik ook staan "Uw account is momenteel niet geschikt voor productbeoordelingen. Uw sterbeoordeling wordt niet weergegeven bij uw productvermeldingen". Of heeft dat er niets mee te maken?

Dag Ben,

Dat laatste heeft er inderdaad niets mee te maken, product reviews staan los van GSR. Heb je voor mij een voorbeeld van een concullega waarbij de sterren wel altijd worden weergegeven?

Hoi Marc,

Kun je dit bericht privé zetten?

ik begrijp je uitleg, maar er gaat bij ons echt iets verkeerd. Afgelopen jaar is er überhaupt nog nooit een ster zichtbaar geweest. Kunnen we hier samen even naar kijken?

Hi Ben,

Helaas kan ik de berichten niet privé zetten, ik kan de berichten alleen verwijderen en dat we verdergaan via e-mail.

Het enige wat we op dit moment nog kunnen controleren is of je de sterren per ongeluk niet verduisterd hebt binnen je Google Ads instellingen.

Binnen je automatische extensie instellingen van je Google Ads Dashboard moet je de volgende instelling hebben opgeslagen: "Alle automatische extensies gebruiken die de prestaties van advertenties doorgaans verbeteren".

Deze vind je onder je Google Ads Dashboard onder > Overzicht > Advertenties en extensies > Geautomatiseerde extensies > vervolgens klik je op de drie puntjes ("Meer") rechts bovenin >  Geavanceerde opties >  Kies je de bovenste optie "Alle automatische extensies gebruiken die de prestaties van advertenties doorgaans verbeteren" > ten slotte sla je het op.

Ben answered 12 maanden ago

Hoi Marc,

Ook dit lijkt goed te staan. Afgelopen 2 maanden niet tot een oplossing kunnen komen.
Heb sinds ik betaal voor GSR nog geen ster gezien, de afgelopen 2 maanden ook niet.

Is er nog iets wat we kunnen doen? Kunnen de feeds opnieuw aangemaakt worden?
Anders GSR maar opzeggen? Als we vd week even kunnen bellen graag!

Marc Staf answered 12 maanden ago

Nee, helaas. Verder is er niets wat we kunnen doen. Het belangrijkste is dat de reviews op Echte Beoordelingen en Google Reviews staan.