Herinnering productreviews

DWQA QuestionsCategorie: Product reviewsHerinnering productreviews
Wolf van Haeren asked 3 jaar ago
Geachte, Wij hebben een aantal reviews van producten, waarin staat dat ze het product nog niet in gebruik hebben genomen en daarom een laag cijfer geven. En veel reviews zonder productreviews. Is het mogelijk om klanten op een later moment om productreviews te vragen en in eerste instantie alleen de algemene review? Alvast bedankt
Marcel Landeweerd Staf answered 3 jaar ago
Momenteel is dat niet de opzet van product reviews.

We kiezen er nu voor om de productreview te vragen als onderdeel van het normale reviewproces. Dit doen we omdat consumenten al veel verzoeken en emails ontvangen. Daar nog een extra email bovenop kan ook tot veel frustraties leiden.

Wat je zou kunnen doen is de "vertraging" (het aantal dagen waarna de klant het eerste reviewverzoek krijgt) wat hoger in te stellen zodat het reviewverzoek niet te vroeg komt. Een paar dagen later is de kans al stukken groter dan de klant het product heeft gebruikt.

En natuurlijk is de productreview optioneel, dit proberen we ook duidelijk aan te geven. Mochten we het probleem vaker horen van andere webshops dan zullen we kijken of dit nog duidelijker kan/moet.