Herroepingsrecht

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsHerroepingsrecht
Bart Vriend asked 4 jaar ago
Hallo,

Ik heb een vraag over het artikel https://www.webwinkelkeur.nl/wettelijke-uitzonderingen-herroepingsrecht-bedenktijd/.

Wij hebben een klant die een levensechte sekspop op maat heeft samengesteld en besteld.
De pop is inmiddels bezorgd en gebruikt.
Nu geeft de pop schade door toedoen van de klant welke we niet meer kunnen repareren.
De klant geeft vervolgens aan de pop de willen retourneren (zijn geld terug te willen) omdat hij minderjarig (16 jaar) blijkt te zijn.
Mijn vraag is wat de wetgeving hierover zegt.

Ik mis deze informatie binnen het artikel https://www.webwinkelkeur.nl/wettelijke-uitzonderingen-herroepingsrecht-bedenktijd/
Kunt u hier meer informatie over geven?

Bart Vriend
Sexpopwebshop.nl
Daniel La Porta answered 4 jaar ago
Beste Bart, dit is wel een heel specifiek geval en ik heb wat informatie gevonden waar je wellicht iets aan hebt: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/kind-heeft-overeenkomst-gesloten-kan-ik-er-vanaf Waar het vooral om gaat is, bij een minderjarige, of er toestemming is geweest van de ouders. Als dit niet expliciet is gegeven, dan heeft de klant recht op ontbinding. Sowieso gaat dit een lastige worden gezien het artikel defect is geraakt. Wellicht doe je er verstandig aan om proactief de ouders te benaderen in deze situatie en dit te gaan bespreken. Succes! ^Daniel