Herroepingsrecht BE - B2B Webshop

DWQA QuestionsCategorie: JuridischHerroepingsrecht BE – B2B Webshop
charlotte asked 4 jaar ago
Beste, ik vroeg mij af of herroepingsrecht ook van toepassing is bij online verkoop aan Belgische of buitenlandse retailers, B2B dus? Zo ja, hoe lang dan precies? en kunnen hier annuleringskosten in rekening worden gebracht? is dit ook nodig voor producten met een takszegel bvb? Wat neem ik best op qua voorwaarden in mijn Terms & Conditions in dit geval, zodat ik zeker alles cover? Alvast van harte bedankt voor uw hulp en snelle en complete feedback/advies. Mvg, Charlotte
Lana answered 4 jaar ago
Beste Charlotte, bedankt voor je bericht! In principe hoeft het herroepingsrecht niet te gelden voor bedrijven, het herroepingsrecht is namelijk onderdeel van consumentenwetgeving. Wel stellen wij als keurmerk de eis dat je dit ook duidelijk maakt op de website, vermeld dus of en onder welke voorwaarden retourneren mogelijk is. Hanteer je (standaard) algemene voorwaarden? Controleer dan of deze het herroepingsrecht niet vermelden. Verkoop je zowel aan consumenten als bedrijven, dan kun je hiervoor in jouw algemene voorwaarden uitzonderingen maken. Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is. ^Lana