Herroepingsrecht gepersonaliseerde producten

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsHerroepingsrecht gepersonaliseerde producten
Randy asked 4 jaar ago
Bij opstart van een webshop met gepersonaliseerde producten (de verkoop van geprintte foto's) kwamen we op het herroepingsrecht.  Zijn we verplicht dit herroepingsrecht te volgen voor gepersonaliseerde producten? En kunnen we alsnog een keurmerk verkrijgen zonder de herroeping?
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Randy, Bedankt voor jouw vraag. Als ik het goed begrijp print je foto's af voor jouw klanten en zie je dit als maatwerk. Om die reden zou je het willen uitsluiten van het herroepingsrecht. Dit is toegestaan als het daadwerkelijk onder maatwerk valt. Die definitie is namelijk erg duidelijk. Op basis van wat je vertelt neem ik aan dat dit wel valt onder maatwerk en daarom mag worden uitgesloten.    Ondanks dat het mogelijk wel onder maatwerk valt, moet er nog wel informatie over het herroepingsrecht in de algemene voorwaarden staan en moet er een aparte pagina voor zijn. Op die pagina kan je dan uiteraard gewoon aangeven dat het herroepingsrecht op jouw assortiment niet van toepassing is, maar alleen als er helemaal niets in jouw webshop staat dat niet onder deze uitzondering valt.    Meer over de uitzonderingen op het herroepingsrecht lees je hier: Wettelijke uitzonderingen herroepingsrecht / bedenktijd - WebwinkelKeur   Groet, Asoka