Bedankt voor jouw vraag. Het is erg jammer dat het niet gelukt is te annuleren. Je mag een pakket altijd weigeren aan de deur. Er heeft dan geen levering plaatsgevonden. Wanneer je het pakket wel zou aannemen en terugsturen, is het officieel een retour en ben jij zelf verantwoordelijke voor de kosten voor het retourzenden en de manier waarop het pakket terugkomt bij de webshop. Mocht er in zo’n geval bij het terugsturen schade ontstaan aan het pakket, dan komt dat voor jouw rekening.
In dit geval is het pakket weigeren aan de deur dus de beste oplossing voor jou.
Groet, Asoka
Hallo
als u weigert de goederen te aanvaarden, zullen ze door de douane worden verwijderd/vernietigd.
Het wordt dan ook niet aan ons geretourneerd, zodat restitutie van het aankoopbedrag niet mogelijk is.
Bovendien hebben wij ons deel van de overeenkomst uitgevoerd. Door de goederen te weigeren, schendt u onze AGB’s.
Als u uw geld wilt terugkrijgen, moet u de goederen herroepen, d.w.z. aan ons retourneren.
Met vriendelijke groet
ondersteuningsteam
Het zou erg jammer zijn als de webshop niet mee wil werken, maar de wet schrijft voor dat ze dat wel moeten in dit geval. Als je iets weigert aan de deur heeft er geen levering plaatsgevonden. De webshop heeft dan nog niet voldaan aan zijn verplichtingen. Dat het pakket dan niet terugkomt bij de webshop, is niet iets waar jij iets aan kan doen. Hier lees je meer over dit onderwerp: https://www.webwinkelkeur.nl/weigering-van-de-bestelling-aan-de-deur-en-wat-te-doen-met-de-verzendkosten/
Mocht het een webshop betreffen die bij ons is aangesloten dan verneem ik dat graag, wellicht kunnen we dan in gesprek met ze. Het is goed mogelijk dat ze de regels zelf verkeerd interpreteren, maar een gesprek kan daar mogelijk opheldering in brengen en ze helpen het op de juiste manier op te lossen.
Groet, Asoka
in ieder geval heel hartelijk dank voor je reacties!
Deze webshop is inderdaad niet bij ons aangesloten. We raden altijd aan om reviews te bekijken en te controleren of een webshop is aangesloten bij een keurmerk. Helaas lijkt het bij deze webshop het geval te zijn dat er geen keurmerk is en de reviews ook geen positief beeld schetsen. Uiteraard wens ik je veel succes bij de verdere afhandeling van deze klacht.
Groet, Asoka
Dat is erg vervelend. Als de webshop je hier niet tijdig over heeft geïnformeerd kunnen ze dit ook niet zomaar van je verwachten. Vanuit de informatieplicht voor webshops wordt verwacht dat jij duidelijk wordt geïnformeerd over bepaalde processen zoals retouren. Als onderdeel daarvan moet jij op de hoogte worden gebracht van de eventuele kosten voor het retour zenden van een bestelling. Nu zie ik wel dat zij een adres in China benoemen, maar er wordt niet duidelijk aangegeven dat artikelen daar heen moeten worden gestuurd.
Er wordt ook niet duidelijk bij vermeld wat de kosten voor retour sturen zijn. Daarnaast informeren ze ook niet over alle termijnen juist. Jij hebt als klant een bedenktijd van 14 dagen. Wanneer jij binnen die 14 dagen een beroep doet op het herroepingsrecht heb je nogmaals 14 dagen om alles op te sturen. Nadat jij kenbaar hebt gemaakt gebruik te maken van het herroepingsrecht moet daarnaast binnen 14 dagen het aankoopbedrag worden terugbetaald.
Omdat jij niet goed bent geïnformeerd over de kosten voor retour zenden en alle daarbij horende termijnen, mag ook niet verwacht worden dat jij daar nu aan gehouden wordt. Je kan hier een klacht over indienen bij de webshop uiteraard. Mocht deze dat niet willen oppakken dan kan je eventueel een klacht indienen bij een geschillencommissie waar de webshop bij is aangesloten. Zijn zij nergens bij aangesloten dan kan je een melding maken bij de Consumentenbond of de ACM.
Hopelijk kan je met deze informatie weer verder.
Groet, Asoka
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb de webshop in die trant een reactie gestuurd. Ik wens een retourorders in Nederland. Op hunbwrbsite laten ze nota bene een kaartje zien van de stad Amsterdam en wekken ze daarmee de suggestie dat ze daar gevestigd zijn. Ik vind dat misleidend en zal zeker de ACM hierover informeren!
Ik hoop voor jou dat de webshop zich aan de regels houdt, maar anders is het inderdaad verstandig je te melden bij de ACM. Succes bij de verdere afhandeling.
Groet, Asoka
Dat is erg vreemd. Helaas weet ik ook niet hoe dat kan, maar heb je al contact opgenomen met het bedrijf?
Groet, Asoka