DWQA QuestionsCategorie: WebwinkelKeur hulpHet is raar dat oude beoordeling net zoveel wegen als nieuwe, een bedrijf kan immers vooruitgaan.
Nahil asked 4 jaar ago
caleni Staf answered 4 jaar ago
Beste Nahil,

Bedankt voor je bericht.

Uiteraard snappen we dat je zo denkt en zo zou je het kunnen bekijken. Echter willen wij alleen het complete plaatje laten zien. Hier horen ook 'fouten' uit het verleden bij. Als je hier van 'geleerd' hebt en tegenwoordig veel positieve reviews verzamelt, zien potentiële klanten dit ook en dit zal alleen maar een sterker beeld geven. Wat je nog zou kunnen doen is reageren op de reviews, zodat potentiële klanten ook zien dat je actieve klantenservice biedt.  Succes!
Christian answered 3 jaar ago
Wij zitten hier ook mee. Niet dat wij veel negatieve reviews ontvangen maar de meesten komen van 5/6 jaar geleden toen wij net gestart waren. Wij leren altijd bij en eigenlijk word je hier nog steeds op afgerekend. Hoe relevant zijn reviews van 5 of 6 jaar geleden nog? Klanten die willen spuien zeggen altijd, kijk er staan nog meer negatieve reviews op Webwinkelkeur, ja van 5 jaar geleden..   Wij zien graag dat deze reviews na een bepaalde periode niet meer meetellen net zoals Bol.com dat doet. Jullie geven aan dat jullie een compleet plaatje willen laten zien maar is het niet belangrijker hoe een bedrijf de laatste 2 jaar presteert? Ik vind dat plaatje veel completer.
Christian answered 3 jaar ago
Dit is andersom trouwens ook het geval. Mocht een webshop in het verleden goede prestaties hebben neergezet maar nu verzaken, dan zal dit ook minder snel worden opgemerkt.
caleni Staf answered 3 jaar ago
Hoi Christian, dank voor je feedback. Enerzijds kunnen wij hier inkomen en begrijpen we dit ook, maar wij kiezen ervoor om toch het hele plaatje te tonen. Anders kan het bijvoorbeeld zo zijn dat iemand 'elke keer' twee jaar kan wachten, vervolgens alle reviews kan verwijderen en weer met een schone lei wil beginnen. Dit willen wij voorkomen. Wij vinden dat het complete plaatje een duidelijk overzicht geeft van hoe een webwinkel de afgelopen jaren heeft gepresteerd. Een potentiele klant zal snel genoeg doorhebben aan de hand van (recente) reviews, hoe het bedrijf presteert op dat moment.
Christian answered 3 jaar ago
Hallo Caleni, Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Reviews worden niet verwijdert maar tellen niet meer mee. Zo zie je veel sneller hoe een bedrijf de afgelopen maanden of jaren presteert. Daarnaast zou ik er voor kiezen wanneer iemand een selectie maakt op bijvoorbeeld 1 ster om alleen reviews te laten zien van afgelopen 12/24 maanden. Negatieve reviews zijn dan nog wel vindbaar door te scrollen maar niet door te selecteren. Ik vind het raar dat je bedrijven kan afrekenen op iets dat ze 5/6 jaar geleden gedaan hebben. Waarschijnlijk werken er nu hele andere mensen, is het assortiment al 5x vernieuwd en is alles veel beter ingeregeld.  Waarom houden jullie niet een soort van enquete hierover onder de klanten die al langer dan 4 jaar lid zijn van Webwinkelkeur? Ik vind namelijk het argument het complete plaatje niet heel sterk.
Hoi Christian,

Ik begrijp je punt. Ik had het inderdaad over verwijderen, jij dan over niet tonen. Maar ik zal je feedback doorgeven aan ons innovatieteam, want ik snap je punt wel. Uiteraard zijn dit ideeën voor de toekomst, dus we kunnen hier niet gelijk iets in veranderen.
Christian answered 3 jaar ago
Hallo Caleni, Super, hopelijk is dit wel een puntje waar iets mee gedaan wordt. Van mijn vorige ideeën werd gezegd, dat het serieus een goed punt was maar is nooit iets mee gedaan.
caleni Staf answered 3 jaar ago
Hoi Christian, Dank voor je snelle reactie. Wij hebben heel veel ideeën die in bepaalde projecten zitten. Zo zijn we nu eerst de productreviews aan het uitwerken, dan volgt nog een aanpassing van het hele keuringsproces en het keuringsrapport en zo worden er elke keer projecten opgepakt. Het lijkt dus wellicht dat er niets mee wordt gedaan, maar alle feedback is welkom en wordt ook genoteerd. Het kan alleen veel langer duren voor dit ook daadwerkelijk veranderd.