HostSilm wil mijn herroepingsrecht niet respecteren, wat doe ik?

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsHostSilm wil mijn herroepingsrecht niet respecteren, wat doe ik?
Ezequiel Sanucci asked 3 jaar ago
Ik heb een webhosting pakket van HostSilm besteld maar de dienst was niet zoals belooft en de tickets werden niet beantwoorden. Daardoor na 2 dagen vermelde ik dat het contract wil ontbinden en ik vroeg ze om het bedrag die ik betaalde te crediteren. Ik kreeg een deze email terug:

This email is to confirm that we have received your cancellation request for the service listed below. Product/Service: Hosting Starter (DirectAdmin) The service will be cancelled at the end of your current billing period on Wednesday, April 13th, 2022.
Met hartelijke groet,
HostSlim B.V. Dus, een elegante manier om te zeggen dat zij mijn geld niet gaan betalen. Wat kan ik hier doen als het bedrijf mijn recht ontkent en alles moeilijk wil maken?
Bedankt, Ezequiel
Ismail Akhan Staf answered 3 jaar ago
Beste Ezequiel, Vervelend dat je verzoek tot herroeping niet direct werd gehonoreerd. Ik zie dat HostSlim helaas geen lid van ons. De klanten van onze leden kunnen namelijk een geschil indienen via de ledenpagina van onze leden. Het is van belang om een onderscheid te maken tussen dienstverlening aan consumenten en dienstverlening aan bedrijven. Het herroepingsrecht is namelijk een consumentenrecht. Indien je geen zakelijke overeenkomst hebt gesloten is het herroepingsrecht gewoon van toepassing. Echter, bij diensten mag de periode waarin gebruik is gemaakt van de desbetreffende in mindering worden gebracht bij creditering. Meer hierover kun je lezen in de volgende blog.
Ezequiel answered 3 jaar ago
Heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord!